کد خبر: 640154
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۲۴:۱۴
| |

حسین جابری انصاری در یادداشتی نوشت:

حسین فاطمی؛ سیاستمدار شجاع و میهن‌دوست + ویدئو

حسین جابری انصاری سیاستمدار و دیپلمات در یادداشتی درباره مرحوم حسین فاطمی وزیر امور خارجه دولت مصدق نوشت: فاطمی در روش سیاست‌ورزی هر چه بود و هر چه کرد، در مردانگی و شجاعت و سلامت نفس و میهن‌دوستی و خیرخواهی و دلسوزی و رویارویی اش با سیاست استعماری بیگانگان برای وابستگی ایران، تردیدی نیست.

حسین فاطمی؛ سیاستمدار شجاع و میهن‌دوست + ویدئو
کد خبر: 640154
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۲۴:۱۴

حسین جابری انصاری، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه، در یادداشتی درباره حسین فاطمی با عنوان «غرقِ به خون» نوشت: فاطمی در روش سیاست‌ورزی هر چه بود و هر چه کرد، در مردانگی و شجاعت و سلامت نفس و میهن‌دوستی و خیرخواهی و دلسوزی و رویارویی‌اش با سیاست استعماری بیگانگان برای وابستگی ایران، تردیدی نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، متن کامل این یادداشت به همراه ویدئویی از خواهر دکتر فاطمی در ادامه آمده است:

در سالیان اخیر رسم شده است که کارنامه سیاستمداران و چهره‌های برجسته تاریخ معاصر ایران با ملاک‌ها و از زاویه دید امروزی و نه مناسبات و شرایط زیستی و دوران زندگی آنان بررسی و نمره‌گذاری شود.

شهید دکتر سید حسین فاطمی (زاده ۲۱ بهمن ۱۲۹۶ در نایین)، سیاستمدار و روزنامه‌نگار ایرانی و وزیر امور خارجه پیشین ایران (از ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۲) که پیشنهاد دهنده ملی شدن صنعت نفت ایران بود و پس از کودتای ۲۸ مرداد محاکمه و به اعدام محکوم شد، از جمله این شخصیت‌ها است که به همین‌ سیاق، مشمول نوازش برخی نویسندگان و روزنامه‌نگاران قرار گرفته و به انواع توصیف‌ها از جمله سیاستمدار رمانتیک وصف شده است.

 اما فاطمی در روش سیاست ورزی هر چه بود و هر چه کرد، در مردانگی و شجاعت و سلامت نفس و میهن دوستی و خیرخواهی و دلسوزی و رویارویی اش با سیاست استعماری بیگانگان برای وابستگی ایران، تردیدی نیست و از این نظر، از جمله رجال سرآمد عرصه سیاست ایران بحساب می‌آید. نشانه آشکار همه اینها شهادت مظلومانه و پیکر غرقِ به خون او است. 

از جمله اقدامات نیکی که در دوره وزارت دکتر محمدجواد ظریف انجام شد نامیدن سه ساختمان اصلی وزارت امور خارجه ایران به نام سه وزیر خارجه نامدار پیشین، شهیدان جاودانه میرزا تقی‌خان امیرکبیر، دکتر سیدحسین فاطمی و شهید محمدعلی رجایی بود.

ویدئوی پیوست این فرسته که روایت خواهر آن شهید، از اعدام و تدفین و بغل کردن پیکر پیچیده در کفن و خون‌آلود او است را چند بار دیدم و هر بار اشک، چشمانم را فراگرفت. یاد و خاطره فرزند برومند و وزیر خارجه پیشین ایران، شهید سرافراز دکتر سیدحسین فاطمی در نوزدهم آبان ماه سالروز شهادت مظلومانه او گرامی و روح همه شهیدان ایران و اسلام قرین رحمت الهی باد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها