کد خبر: 640088
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۵۶:۵۷
| |

یک مقام ارشد آمریکا:

نشانه‌ای از قصد ایران برای گسترش جنگ غزه در منطقه وجود ندارد؛ ایران و حزب‌الله اقدامات تحریک‌آمیز انجام ندهند

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نشانه‌ای از قصد ایران و آنچه «نیروهای نیابتی آن» در منطقه خوانده شده، برای گسترش جنگ در منطقه وجود ندارد.

نشانه‌ای از قصد ایران برای گسترش جنگ غزه در منطقه وجود ندارد؛  ایران و حزب‌الله اقدامات تحریک‌آمیز انجام ندهند
کد خبر: 640088
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۵۶:۵۷

«دیوید ساترفیلد» نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشری در غرب آسیا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت گسترش حملات میان جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و وارد شدن ارتش لبنان به این درگیری، موضع آمریکا در قبال ارتش لبنان چه خواهد بود، بیان کرد:  آمریکا بر این باور نیست که نوع جنگی که توصیف شد، ناگزیر است. از نظر ما، رخ دادن چنین چیزی قطعی نیست.

به گزارش ایسنا، ساترفیلد با تلاش برای مرتبط ساختن این درگیری‌ها با ایران مدعی شد: «ما مطمئنیم که تمامی طرفین دخیل در این موضوع، منظورم از تمامی طرفین حزب‌الله، ایران و حاکمیت تهران است، پیام آشکار رییس جمهور را درک می‌کنند که خطاب به کسانی در منطقه بود که گسترش بالقوه این درگیری را در نظر دارند و گفته بود، نکنید.»

او در راستای این ادعا گفت که «ضرورت دارد ایران و حزب‌الله اقدامات تحریک‌آمیز انجام ندهند.»

این دیپلمات آمریکایی در عین حال درباره نقش ایران گفت: «نشانه‌ای وجود ندارد که ایران یا نیروهای نیابتی آن قصد گسترش و سرعت بخشیدن به جنگ در خاورمیانه را داشته باشند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها