کد خبر: 639860
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

ایران کمترین بودجه دفاعی را دارد؛ موشک برای ما هم نان می‌شود و هم آب

روزنامه جوان نوشت: آنچه از آن سخن نمی‌گویند، ارمغان بازدارندگی به واسطه سلاح‌های راهبردی موشک است که خود امنیت و توسعه اقتصادی را به ارمغان آورده است. حال می‌شود پاسخ سؤال مطلع را گرفت که بله، موشک برای ما نان و آب می‌شود.

ایران کمترین بودجه دفاعی را دارد؛ موشک برای ما هم نان می‌شود و هم آب
کد خبر: 639860
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه جوان به این پرسش که «مگر موشک برای ما نان و آب می‌شود؟» پاسخ داده است. 

به گزارش جوان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  «مگر موشک برای ما نان و آب می‌شود؟» این پربسامدترین سؤال حداقل یک دهه اخیر است که به انحای مختلف و از سوی افراد متنوع و به بهانه‌های متفاوت پرسیده می‌شود، حتی در برهه‌ای گزاره تلخ «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها» از سوی برخی استخوان‌خردکرده‌های عالم سیاست مطرح شد. طبعاً با چنین رویکردی شبهاتی راجع به تأثیر دستاورد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بر معیشت مردم در جامعه، به ویژه نسل جدید ایجاد کرده که منجر به خطای تحلیلی در بخشی از مردم شده است.
  • ایران در فهرست کشور‌هایی با کمترین بودجه دفاعی نسبت به وسعت و جمعیت سرزمینی است و مجاهدان صنعت دفاعی ایران با کمترین بودجه، بالاترین بازدهی را داشته‌اند.
  • اصولاً هیچ سلاح و ارگانی اندازه ساختار موشکی روی توسعه اقتصاد تأثیرگذار نیست. با نگاهی به تاریخ منازعات جهانی و نقش وقوع جنگ‌ها، متوجه اثر ویران‌کننده جنگ بر اقتصاد کشور‌ها می‌شویم. همانطور که عنوان شد، موشک‌های نقطه‌زن در رده سلاح‌های راهبردی ایران قرار می‌گیرند و اساس حفظ صلح و جلوگیری از وقوع جنگ همین تسلیحات هستند. در واقع با توسعه درست و متوازن و به‌روز نگه‌داشتن تکنولوژی موشکی، اقتصاد کشور از جنگ در امان خواهد بود و هر کدام از این موشک‌ها به منزله ستون استحکام پایه‌های این مملکت است. 
  •  از دهه ۸۰ که جنگ روانی علیه ملت ایران شروع شد، دستگاه پروپاگاندای غرب با منطق‌سازی‌های بی‌اساس و ارائه تصویر غلط از شرایط مملکتی، مسئله تولید و توسعه صنایع نظامی را مانعی برای بهبود معیشت عنوان کرد و با انتشار اخبار فیک یا آمارسازی‌های دروغین هزینه‌های نظامی ایران را غیرمعمول و غیرواقعی جلوه می‌داد- و هنوز هم ادامه می‌دهد- تا اساساً این باور را برای مخاطب جا بیندازد که بودجه مملکتی در ساختار‌های نظامی هدر می‌رود! اما آنچه از آن سخن نمی‌گویند، ارمغان بازدارندگی به واسطه سلاح‌های راهبردی موشک است که خود امنیت و توسعه اقتصادی را به ارمغان آورده است و ان‌شاءالله این مسیر با قدرت پیش خواهد رفت. حال می‌شود پاسخ سؤال مطلع را گرفت که بله، موشک برای ما نان و آب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها