کد خبر: 639032
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۱۷:۲۰
| |

رئیس کل دادگستری استان البرز:

تایید نهایی پرونده شهید عجمیان؛ حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس نفی بلد، رضا آریا، حسین محمدی و مهدی محمدی هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند

حکم متهمان پرونده شهید عجمیان پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، در شهریور سال جاری مورد تایید دیوانعالی کشور قرار گرفت که بر این اساس آرای صادره قطعیت یافت.

تایید نهایی پرونده شهید عجمیان؛ حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس نفی بلد، رضا آریا، حسین محمدی و مهدی محمدی هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند
کد خبر: 639032
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۵:۱۷:۲۰

 حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت سالگرد شهید عجمیان و ابراز ناراحتی پدر این شهید در یکی از برنامه‌های صداوسیما درباره این پرونده و احکام متهمان او اطلاع‌رسانی کرد.

به گزارش میزان، بخش‌هایی از توضیحات رئیس کل دادگستری استان البرز و احکام قطعی محکومان به شرخ زیر است:

  • با پیگیری و تلاش جهادی در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، ۲۰ آبان ماه و ۸ روز بعد از این جنایت، کیفرخواست متهمان پرونده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز ارجاع شد.
  • رسیدگی به این پرونده با اتهاماتی از قبیل «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا»، «جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» از روز ۹ آذرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز پس از انجام تشریفات قانونی مربوطه و برگزاری جلسات متعدد دادگاه با حضور خانواده شهید و متهمان و وکلای آن‌ها انجام و در نهایت حکم دادگاه در تاریخ ۱۳ آذر سال ۱۴۰۱ صادر شد.
  • محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی به عنوان دو عامل اصلی جنایت و شهادت مظلومانه سید روح‌الله عجمیان صبح روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.
  • حکم سایر متهمان نیز پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، در شهریور سال جاری مورد تایید دیوانعالی کشور قرار گرفت که بر این اساس آرای صادره قطعیت یافت.
  • بدین ترتیب:امید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند؛ متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلد و «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند.
  • احکام صادره در دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در مورد همه محکومان پرونده شهادت شهید عجمیان به جز «آرین فرزام نیا»، توسط دیوان عالی کشور، تایید و قطعی شد.
  • در خصوص آخرین وضعیت محکومان این پرونده: «حمید قره حسنلو» در حال تحمل پانزده سال نفی بلد در زندان یزد است؛ همچنین نفی بلد ۱۰ سال در زندان کرمان برای «حسین محمدی»، «رضا آریا»، «مهدی محمدی»؛ پنج سال نفی بلد در زندان مشهد برای «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» و سه سال نفی بلد در زندان قم برای «علی معظمی گودرزی» در حال اجراست.
  • متهم «آرین فرزان نیا» نیز با توجه به نیاز به بررسی مجدد و تکمیل تحقیقات، همانند سایر محکومان از ابتدای دستگیری تاکنون در زندان به سر می‌برند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها