کد خبر: 638371
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۲۵:۰۶
| |

متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری:

بی‌حجابی در واقع به چالش‌کشیدن حکم خداست؛ کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره قانون حجاب و عفاف، تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف مسئله بزرگ‌تری نسبت به فضای مجازی است. بی‌حجابی در واقع به چالش‌کشیدن حکم خداست و هر مسلمانی باید با آن مخالف باشد. کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد و ایستادن مقابل هر کدام از احکام دین، مجازات دارد.

بی‌حجابی در واقع به چالش‌کشیدن حکم خداست؛ کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد
کد خبر: 638371
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۲۵:۰۶

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره قانون حجاب و عفاف، تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف مسئله بزرگ‌تری نسبت به فضای مجازی است. بی‌حجابی در واقع به چالش‌کشیدن حکم خداست و هر مسلمانی باید با آن مخالف باشد. کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد و ایستادن مقابل هر کدام از احکام دین، مجازات دارد. البته ما با بررسی لایحه‌ی حجاب، اشکالات زیادی از آن گرفتیم و نظرات اصلاحی را نیز به نمایندگان محترم اعلام کردیم.

به گزارش جماران، بخش هایی از گفت و گوی متقی فر را در ادامه می خوانید:

 

  • افرادی هستند که هیچ علقه‌ای به «اسلامیت نظام» ندارند،  نظام ما، هم جمهوریت و هم اسلامیت دارد و این دو، از یکدیگر انفکاک‌پذیر نیستند. لیکن جمهوریت، پشتیبان اسلامیت است. اگر جمهوریت نباشد، اسلامیت هم وجود ندارد زیرا پشتیبانی و همراهی مردم از بین می‌رود.
  • معاضدت مردم در حکومت اسلامی، نقشی اساسی دارد. در اسناد دست اول دینی، همچنان که اطاعت از ولی‌امر تصریح شده، معاضدت مردم در حکومت اسلامی هم تصریح شده است.
  • شفاف بگویید بالاخره موافق امامین انقلاب هستید یا مخالف؟ شما آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام را می‌خواهید یا نمی‌خواهید؟ چرا در شاخص‌ها و معیارهایی که اعلام می‌کنید، به سمتی که مردم قبول دارند، نمی‌روید؟ چرا بعضی سران‌شان، فقط به صورت نمادین در تشییع‌ها شرکت می‌کنند و دیگر فراموش می‌شود و هیچ صحبتی هم در این‌باره نمی‌کنند. اگر جایی برای منافع‌شان اقتضا بکند، چیزی می‌گویند و لیکن عملاً قبول ندارند.
  • مردم، حاج‌قاسم‌ها را قبول دارند. مردم آن چهره سیاسی‌ای را قبول دارند که دنباله‌روی حاج‌قاسم باشد. حاج‌قاسم «دیپلماسی میدان» را استاندارد کرد و در جهان، دیپلماسی نوینی را جا انداخت و این غالب است و قدرت دارد.
  • القای این تحلیل که جبهه پایداری پشت این طرح قرار دارد، انحرافی است. وقتی مصالح و منافع کشور به خطر می‌افتد، باید در کجا مقابل آن بایستیم؟ شرف انسانی و اسلامی ما را به حراج می‌گذارند، بعد ما بنشینیم بگوییم که چون به ما تندرو می‌گویند، باید سکوت کنیم. غوغای رسانه‌ای ایجادشده در خصوص طرح ساماندهی، سیاه‌نمایی و به انحراف‌کشیدن افکار عمومی بود که در آن ادعا شد، می‌خواهند آزادی را بگیرند.
  • هیچ حاکمیتی اجازه نمی‌دهد نسل‌ها نابود شوند. علاوه بر اصلاح‌طلبان، حتی برخی از اصولگراها نیز مخالف بودند اما جبهه پایداری رسماً طرفدار این طرح است. یکی از دلایل انقلابی‌بودن مجلس یازدهم، همین موضوع ساماندهی است.
  • کشف حجاب که امروز مورد مناقشه است، یک پروژه امنیتی است و این موضوع، از بیرون هدایت می‌شود. کشف حجاب به بهانه‌ای برای آدم‌کشتن، آشوب‌کردن و آتش‌زدن اموال مردم تبدیل شده و معلوم است که این کارها مربوط به حجاب نیست و بحث کلیت نظام مطرح است. بنابراین قانون حجاب، واجبی الهی و مربوط به کلیت نظام و کشور است و فقط مربوط به جبهه پایداری نیست؛ بنابراین حتماً باید تصویب و اجرا شود.
  • قاطبه مردم ایران اعم از انقلابی، غیر انقلابی، سنی و شیعه، بقای نظام را به همه چیز ترجیح می‌دهند. اگر دشمن، علیه کلیت نظام توطئه کند، مردم در مقابل آن می‌ایستند. جریان ضد انقلاب، خودش می‌داند که پایگاه اجتماعی ندارند. به طوری که یکی از سران فراری آنان در مصاحبه‌ای اذعان کرد که با همه تلاش‌های صورت‌گرفته، کل مخاطبی که جریان ضد انقلاب توانست در داخل ایران جمع کند، هفتاد هزار نفر بیشتر نبود.
  • جریان فتنه سال گذشته با کمک برخی عوامل داخلی شکل گرفت، شما دیدید که امسال کمترین استقبال از سالگرد اغتشاشات نشد. سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه دشمن قصد سوءاستفاده از کردستان را داشت، اما هموطنان کُرد که به مقوله خاک و وطن تعصب دارند، باور دارند که نظام جمهوری اسلامی، خدمتگزار کردستان است. بحمدالله امروز جمهوری اسلامی، قوی‌تر از همیشه بوده و ان‌شاالله با برگزاری انتخاباتی با مشارکت، امنیت، سلامت و رقابتی پرشور بر اعتلای آن افزوده شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲

    دزدی اختلاس دروغ گویی چی ؟و...

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲

    با توجه تیتر
    ای مردم
    ایشان ادعای پیغمبری دارد و
    به نظر :
    سخنگوی "خدا" بر روی کره زمین هستند!
    و
    "محمد ابن عبدالله" (ص) اخرین نبوت نبوده است.
    همین.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها