کد خبر: 637855
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را اصلاح می‌کند؟

روزنامه هم میهن نوشت: به نظر می‌رسد که مجلس همچنان بر مواضع خود درباره این لایحه پافشاری می‌کند و موافقان این لایحه دست بالا را در مجلس به خود اختصاص داده‌اند.

مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را اصلاح می‌کند؟
کد خبر: 637855
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۳۰:۰۰

روزنامه هم میهن ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را بررسی کرده است.

به گزارش هم میهن، موارد ابهام‌برانگیز و قابل ایراد لایحه حجاب که پیش‌تر توسط جامعه حقوقدانان کشور مورد انتقاد قرار گرفته و بر مبهم بودن و حتی فراقانونی بودن بسیاری از مفاد این لایحه تاکید شده بود، مورد توجه و تاکید دو نهاد مهم در امر سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کشور یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز قرار گرفت.

این روزنامه تاکید کرده است: البته به نظر می‌رسد که مجلس همچنان بر مواضع خود درباره این لایحه پافشاری می‌کند و موافقان این لایحه دست بالا را در مجلس به خود اختصاص داده‌اند. شورای نگهبان قطعاً به این مسئله توجه خواهد کرد که این لایحه پرایراد پشت درهای بسته مجلس و به دور از چشم ملت توسط 10 نفر از اعضای کمیسیون قضایی مجلس با همراهی کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید درحالی‌که در صورت قانون شدن لایحه مذکور، آحاد ملت باید این لایحه را رعایت کنند، قطعاً ایرادات وارد بر این لایحه در آینده جامعه را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد، به همین دلیل است که حقوقدانان تاکید دارند که مجلس محلی برای قانون‌گذاری براساس باورهای شخصی و تعیین قوانین کیفری برای شهروندان براساس رویکردهای شخصی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها