کد خبر: 634712
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۱۷:۲۰:۰۸
| |

خانم علم‌الهدی عنوان «بانوی اول» شوخی کاربران بود؛ شما چرا جدی گرفتید!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نه تصمیم خانم علم‌الهدی و نه شوخی کاربران فضای مجازی با تعبیر بانوی اول، هیچ کدام در واقع ایرادی ندارد، ولی نکته اینست که خانم علم‌الهدی این تعبیر را جدی گرفته‌اند و البته با فروتنی این لقب را مناسب شخص دیگری دانسته‌اند!

خانم علم‌الهدی عنوان «بانوی اول» شوخی کاربران بود؛ شما چرا جدی گرفتید!
کد خبر: 634712
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۱۷:۲۰:۰۸

روزنامه جمهوری اسلامی به اظهارات جمیله علم‌الهدی که بانوی‌اول را همسر رهبرانقلاب نامیده، واکنش نشان داده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، احتمالا شیفتگی نسبت به تعبیر بانوی اول به کتاب خاطرات «میشل اوباما» با عنوان «becoming/شدن» باز می‌گردد که خانم علم‌الهدی طبق آنچه ازخود ایشان نقل شده آن را مطالعه کرده‌اند. در این خاطرات خانم میشل اوباما به دلیل ویژگی‌های شخصیتی که در این خاطرات ذکر شده و همچنین تنها زن سیاه‌پوستی است که در تاریخ آمریکا از این اختیارات بهره‌مند شده و به خوبی از آن استفاده کرده، توانسته چهره قدرتمند تاثیرگذاری از خود به خوانندگان ارائه دهد. خانم علم‌الهدی نیز همان زمانی که این خاطرات را مطالعه کردند - که با همسر رئیس‌ جمهور شدن شخص ایشان هم همزمان بود - همچون سایر خوانندگان تحت تاثیر قرار گرفتند و همان زمان گفتند آقای رئیسی به ایشان پیشنهاد کرده‌اند که خوب است همسر رئیس ‌جمهور ایران هم خاطرات خود را بنویسند که حتماً هم بهتر از خاطرات خانم میشل اوباما خواهد بود.

این روزنامه افزوده است: در فضای مجازی آن زمان بعد از اظهارات خانم علم‌الهدی، به شوخی برای ایشان همان تعبیر بانوی اول را که برای همسر رئیس‌ جمهور آمریکا به کار می‌رود، بکار بردند. نه تصمیم خانم علم‌الهدی و نه شوخی کاربران فضای مجازی با تعبیر بانوی اول، هیچ کدام در واقع ایرادی ندارد، ولی نکته اینست که خانم علم‌الهدی این تعبیر را جدی گرفته‌اند و البته با فروتنی این لقب را مناسب شخص دیگری دانسته‌اند! و متاسفانه از این حقیقت غافلند که فضای اندیشه ایران با آمریکا متفاوت است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها