کد خبر: 633727
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

«پشت‌پرده افغان‌هراسی»، دشمن است وگرنه اوضاع عادی است!

روزنامه همشهری نوشت: دشمن نیاز به ایجاد بحران‌های متعدد در ایران دارد. طبعا یکی از بهانه‌ها می‌تواند همین ماجرا باشد که ‌ای وای چه نشسته‌اید که ایران را افغان‌ها تصرف کرده و 35درصد جمعیت ایران را تشکیل داده‌اند و خطر حمله مجدد اشرف افغان می‌رود!

«پشت‌پرده افغان‌هراسی»، دشمن است وگرنه اوضاع عادی است!
کد خبر: 633727
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۱۵:۰۰

روزنامه همشهری «پشت‌پرده افغان‌هراسی» را بررسی کرده و با عادی دانستن اوضاع نوشته «دشمن» و رسانه‌های غیرایرانی در لندن در ایجاد این التهاب دست دارند.

به گزارش همشهری، مهاجران افغانستانی از زمان حمله شوروی به کشورشان میهمان ایران بودند و وقتی آمریکا در مهرماه1381 در واکنش به حملات 11سپتامبر به افغانستان حمله کرد، بسیاری از کوچه‌ها و معابر ایران شاهد حضور مهاجران نو‌رسیده‌ای بود‌ند که از جنگ جدید در کشورشان به ایران پناه آورده بودند. اما این روزها هشتگ‌هایی مانند اخراج افغان‌ها و... ایجاد شده‌اند؛ هشتگ‌هایی که در موارد متعددی حتی با اعتراضات زیادی از جانب شهروندان ایرانی روبه‌رو شده است.

این روزنامه تاکید کرده است: بخشی از مسئولیت آتش‌بیاری در معرکه قومیتی و نژادپرستانه در دوسوی مرز ایران و افغانستان این روزها برعهده رسانه‌‎های غیرایرانی در لندن است. در این میان شبکه‌های تلویزیونی «بی‌بی‌سی فارسی» و «من‌و‌تو» و «رادیو فردا»، نقش پررنگی در برجسته‌سازی‌ خبرها و گزارش‌های جهت‌دار با اهداف قومیتی و نژادپرستانه دارند.

همشهری در گزارش دیگری نیز نوشته است: دشمن نیاز به ایجاد بحران‌های متعدد در ایران دارد. طبعا یکی از بهانه‌ها می‌تواند همین ماجرا باشد که ‌ای وای چه نشسته‌اید که ایران را افغان‌ها تصرف کرده و 35درصد جمعیت ایران را تشکیل داده‌اند و خطر حمله مجدد اشرف افغان می‌رود! آمارهای خلاف واقع که گویا در فضای مجازی کاملا مرسوم است را مطرح و ترس و واهمه عمومی درست می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

    ازصبح که میزنیم بیرون افغانی می بینیم اینترنت روشن میکنی تمام خبرماشده افغانی دولت که بیرون نمیکنه مردم بایددست بکاربشوند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها