کد خبر: 633296
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۰:۳۳
| |

توصیه مهم به مسئولان: از انقلاب شیلی درس بگیرید؛ انقلابی بودن شرط کافی و لازم برای حکمرانی موفق نیست

روزنامه شرق نوشت: کاش مسئولان اجرائی فقط برای یک‌ بار این برگ از تاریخ را مطالعه و این واقعیت را درک کنند که تنها نتیجه قطعی تب انقلابی به‌خطرانداختن منافع ملی است.

توصیه مهم به مسئولان: از انقلاب شیلی درس بگیرید؛ انقلابی بودن شرط کافی و لازم برای حکمرانی موفق نیست
کد خبر: 633296
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۰:۳۳

روزنامه شرق به نقل از هاشم اورعی استاد دانشگاه صنعتی شریف به مسئولان هشدار داد که از انقلاب شیلی عبرت بگیرند.

به گزارش شرق، با گذشت ۵۰ سال از کودتای نظامی به رهبری ژنرال پینوشه در شیلی، بد نیست نگاهی به تاریخ انداخته و درس بگیریم.درسی که می‌توان و باید از این برگ از تاریخ گرفت، آن است که رویکرد انقلابی شرط کافی و حتی لازم برای موفقیت در شیوه حکمرانی نیست و تنها حاصل آن تهدید منافع ملی است. ممکن است بتوان مردم را برای مدتی با شور انقلابی و وعده و وعید به هیجان آورد و به صف کرد، اما این اقتصاد ملی است که در نهایت عامل اصلی در تصمیم‌گیری ملت است.

این روزنامه تاکید کرده است: آلنده سیاست‌های اقتصادی کشور را آشکارا به چپ راند، با مخالفان خود کنار نیامد، تحت عنوان ملی‌کردن اموال کشور را به صاحبان جدید قدرت بخشید و پای نظامیان را به دولت و اقتصاد کشاند. او وقتی متوجه شد دیر یا زود تب انقلابی فروکش خواهد کرد که دیگر دیر شده بود. مروری بر اوضاع اقتصادی کشور، تشابه شرایط را با دوران آلنده آشکار می‌کند. کاش مسئولان اجرائی فقط برای یک‌ بار این برگ از تاریخ را مطالعه و این واقعیت را درک کنند که تنها نتیجه قطعی تب انقلابی به‌خطرانداختن منافع ملی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها