کد خبر: 633278
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۰:۵۱
| |

حسین شریعتمداری:

امارات زیستگاه دزدان دریایی بوده است

حسین شریعتمداری نوشت: تا اواسط سده ۱۹ میلادی منطقه‌ای از جنوب خلیج فارس که از قطر امروزی تا سواحل عمان را در بر می‌گرفته (یعنی امارات متحده عربی امروز) به «ساحل دزدان دریایی‌- ساحل القرصان» شهرت داشته است.

امارات زیستگاه دزدان دریایی بوده است
کد خبر: 633278
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۰:۵۱

حسین شریعتمداری به حاکمان امارات حمله کرده و این کشور را زیستگاه «دزدان دریایی» نامیده است!

به گزارش کیهان، حسین شریعتمداری نوشت: درباره ماهیت واقعی امارات، که داعیه کشور بودن دارد، اینکه تا اواسط سده ۱۹ میلادی منطقه‌ای از جنوب خلیج فارس که از قطر امروزی تا سواحل عمان را در بر می‌گرفته (یعنی امارات متحده عربی امروز) به «ساحل دزدان دریایی‌- ساحل القرصان» شهرت داشته است و در سال ۱۸۲۰ با حمله نیروهای هند و انگلیس (کمپانی هند شرقی) پیمان صلحی بین آنها امضا شد و از آن پس منطقه‌ای که امروزه با عنوان «امارات متحده عربی» شناخته می‌شود به «ساحل متصالحه - ساحل آشتی‌- Trucial Coast» تغییر نام پیدا کرد!

او اضافه کرده است: انقلاب اسلامی، بیداری ملت‌های مسلمان را به دنبال داشته است و مردم مسلمان ساکن امارات نیز از این قاعده مستثنی نیستند.  مردم بومی امارات طی سال‌های اخیر به‌شدت نسبت به حضور بیگانگان، مخصوصاً آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در امارات و غارت ثروت سرشار این امیرنشین معترضند. همسویی مقامات امارات با دشمنان تابلودار اسلام بر شدت این اعتراض‌ها افزوده است. ورود امارات به جنگ یمن و جنایات فراوانی که در ائتلاف با سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن مرتکب شده و می‌شوند و روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی زمینه‌های دیگری هستند که نارضایتی مردم بومی امارات از حاکمان دست‌نشانده این امیرنشین را به دنبال داشته است. در این میان بومیان امارات از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی حرکت خویش  یاد می‌کنند و ... با توجه به همین علت‌هاست که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران اسلامی آب در هاون می‌کوبند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲

    دمت گرم حسین اقا شریعتمداری

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲

    بود ولی الان چی شد با سیاستش آرزوی هر ایرانی سفر به امارته

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها