کد خبر: 629805
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

جمهوری اسلامی:

حضرات مگر از یکدست‌سازی حکومت نتیجه گرفتید که به خالص‌سازی در دانشگاه‌ها دل بستید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خوبست حضرات در این نکته نیز تامل کنند که وقتی یکدست‌سازی در مدیریت کشور تجربه ناکامی از آب درآمد، امید بستن به یکدست‌سازی در عرصه علمی و فکری مثل دل بستن به سراب است.

حضرات مگر از یکدست‌سازی حکومت نتیجه گرفتید که به خالص‌سازی در دانشگاه‌ها دل بستید؟
کد خبر: 629805
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به خالص‌سازی در دانشگاه‌ها و اخراج اساتید اعتراض کرد.

به گزارش جمهوری اسلامی، اخبار مربوط به یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها و اخراج اساتیدی که با تفکر جناح حاکم موافق نیستند، بقدری غیرعادی به نظر می‌رسیدند که تا همین روزهای اخیر برای دوستداران کشور و انقلاب و نظام اسلامی غیرقابل باور بودند. متاسفانه اطلاعاتی که این روزها می‌رسند، صحت این اخبار را تایید می‌کنند به ویژه آنکه در روزهای اخیر این یکدست ‌سازی شامل بعضی از سابقون انقلاب و دفاع مقدس که پرونده‌های سراسر افتخارآمیز از خدمت به کشور دارند نیز شده است. شیوه یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها و محروم ساختن دانشجویان و مراکز علمی از اساتیدی که دارای سلایق مختلف هستند، نه با عقل منطبق است و نه با سیره پیشوایان دینی سازگار است.

این روزنامه سپس نوشته است: نکته مهم‌تری که باید حتماً مورد توجه طرفداران یکدست ‌سازی دانشگاه‌ها قرار گیرد اینست که در شرایط کنونی که فضای مجازی در انتقال افکار و اندیشه‌های داخلی و خارجی بی‌رقیب و یکه‌تاز است، محدود ساختن فکر و علم در دانشگاه نه‌تنها جواب نمی‌دهد بلکه نتیجه عکس خواهد داد. راه درست اینست که مسئولان دست از طرح یکدست ‌سازی بردارند و به ضوابطی که برای گزینش و ادامه کار اساتید وجود دارد عمل کنند. خوبست حضرات در این نکته نیز تامل کنند که وقتی یکدست ‌سازی در مدیریت کشور تجربه ناکامی از آب درآمد، امید بستن به یکدست ‌سازی در عرصه علمی و فکری مثل دل بستن به سراب است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها