کد خبر: 628824
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

گزارش الجزیره:

ایران از یک پهپادی رونمایی کرده که می‌تواند اسرائیل را بزند

شبکه انگلیسی زبان «الجزیره» در گزارشی درباره رونمایی پهپاد «مهاجر 10» نوشت که ایران از پهپادی رونمایی کرده که «قادر به حمله به اسرائیل است».

ایران از یک پهپادی رونمایی کرده که می‌تواند اسرائیل را بزند
کد خبر: 628824
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۱:۱۰:۰۰

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به رونمایی ایران از تازه ترین دستاورد پهپادی خود، شبکه الجزیره گزارشی درباره پهپاد مهاجر ۱۰ منتشر کرد.

روز سه شنبه (دیروز) پهپاد مهاجر ۱۰ با قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع ۲۴ هزار پا و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

شبکه انگلیسی زبان الجزیره در گزارش خود درباره رونمایی از مهاجر ۱۰ نوشت: «ایران از یک پهپاد جدید رونمایی کرده که می‌گوید قادر به زدن اهداف در اسرائیل است».

در گزارش این رسانه قطری آمده است که رئیس‌جمهور ایران و فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از مهاجر ۱۰ حضور داشتند.

الجزیره ادامه داد: «این هواپیمای تهاجمی بدون سرنشین که شبیه ام کیو-۹ ریپر (MQ-9 Reaper) ساخت ایالات متحده است... گفته می‌شود که این پهپاد توانایی حمل انواع بمب و تجهیزات ضد رادار و شناسایی را دارد».

به روایت این رسانه قطری، «به گزارش رسانه‌های وابسته به دولت ایران، آخرین نسخه مهاجر که اولین بار در طول جنگ هشت ساله با عراق در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد، می‌تواند یک کلاهک ۳۰۰ کیلوگرمی حمل کند و با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند و ۴۵۰ لیتر سوخت نگه دارد».

شبکه الجزیره افزود: «گزارش‌های رسانه‌ای گفته‌اند که این پهپاد می‌تواند بدون توقف در ارتفاع 7000 متری تا 2000 کیلومتر حرکت کند که این بدان معناست که می‌تواند به اسرائیل برسد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها