کد خبر: 628771
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

روایت آیت‌الله هاشمی از فشارها به مهدی کروبی بر سر طرح اصلاح قانون مطبوعات

مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات خود از فشارها به مهدی کروبی بر سر طرح اصلاح قانون مطبوعات روایت کرده است.

روایت آیت‌الله هاشمی از فشارها به مهدی کروبی بر سر طرح اصلاح قانون مطبوعات
کد خبر: 628771
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۷:۰۰:۰۰

مرحوم آیت الله هاشمی در خاطرات خود از فشارها به مهدی کروبی بر سر طرح اصلاح قانون مطبوعات روایت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات ۳۰ مرداد ١٣٧٩ ایشان آمده است:

آقای [محسن] کافی، فرزند مرحوم آشیخ حسن کافی آمد. چند سالی در کانادا، روحانی شهر برای شیعیان بوده و به خاطر نیازهای مالی، نتوانسته ادامه بدهد. به ایران برگشته و باز می‌خواهند او را اعزام کنند؛ مایل نیست دست خالی برود و می‌خواهد مبلغی برای تهیه یک مرکز برای اجتماعات اسلامی داده شود.

آقای [ابوالقاسم] دلفی، سفیرمان در بلژیک آمد. گزارشی از وضع روابط و شکایت یک ضدانقلاب از من -که مواجه با اعتراض عمومی در ایران شد و دولت بلژیک عقب زد- داد. آقای [امیر] تهرانی، [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گزارشی از جریان دیروز [تجمع در میدان] بهارستان داد و گزارشی از وضع مجلس داد و فشاری که از درون و برون مجلس بر آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] به خاطر پذیرش حکم رهبری در طرح اصلاح قانون مطبوعات وارد می‌شود و گفت، وزارت اقداماتی برای حفظ روحیه ایشان می‌کند که مقاومت او نشکند.

ظهر محسن [مدیر دفتر نشر معارف انقلاب] آمد. در مورد جواب به نامه مجهول‌الهدف آقای کامران و انتشار کتاب‌هایی که با موضوع من نوشته می‌شود، صحبت کردیم. آقای [عباس واعظ] طبسی [تولیت آستان قدس رضوی]، تلفنی اطلاع دادند که پس از رسیدگی سپاه و [وزارت] اطلاعات، معلوم شده که کامران نظرپرست، اسم مستعار اوست و شخص فاسدی است.

عصر آقای [سیدمحمد] اصغری، سفیرمان در بلغارستان آمد و وضع آنجا و روابط را گفت. آقای [ابراهیم] درازگیسو، سفیرمان در ترکمنستان آمد و از محبت و استقبال آقای [صفرمراد] نیازُف، [رئیس‌جمهور ترکمنستان] اظهار رضایت کرد و گفت، تحت تأثیر سیاست‌ها و محبت‌های شما هستند. او را با خود به جلسه هیئت دولت برده و از ایران و شخص من، تمجید کرده و به وزرا در مورد همکاری با سفیر ایران تذکر داده است. خواست که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات دربارۀ گاز و نفت و ...کمک کنم.

امدادگران انگلیسی و نروژی هم تاکنون نتوانسته‌اند برای زیردریایی اتمی‌کورسک روسیه که در دریای بارنتز به گل نشسته، کاری بکنند. آقای [ولادیمیر] پوتین رئیس‌جمهور روسیه، به خاطر ضعف مدیریت در برخورد با آن حادثه، تحت فشار انتقادهای شدید است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲

    خاطرات ملعون هاشمی تمامی نداره؟؟؟؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها