کد خبر: 628739
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۹:۲۰:۱۴
| |

ادعای شبکه اِی‌بی‌سی:

طرح حمله به ایران روی کاناپه ویلای ترامپ رها شده بود

شبکه خبری اِی‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که طرح حمله به ایران ماه‌ها پس از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روی یکی از کاناپه‌های ویلای وی در ایالت نیوجرسی رها شده بود.

طرح حمله به ایران روی کاناپه ویلای ترامپ رها شده بود
کد خبر: 628739
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۹:۲۰:۱۴

شبکه خبری ای‌بی‌سی اعلام کرد که به پیش نویس کتاب خاطرات مارک میدوز، رئیس دفتر ماه‌های پایانی ریاست جمهوری ترامپ دست یافته که بر اساس آن طرح طبقه بندی شده حمله به ایران ماه ها پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی، "روی کاناپه" دفتر ترامپ در ویلای بِدمینستر واقع در ایالت نیوجرسی رها شده و اشاره به این موضوع قبل از چاپ نسخه نهایی از این کتاب حذف شده است.

به گزارش ایرنا، ای بی سی به نقل از منابع متعدد نوشت که میدوز به بازرسان پرونده ترامپ گفته که از نویسنده کتاب خاطراتش خواسته بود که پاراگراف مزبور را تغییر دهد چرا که اگر ترامپ چنین سندی را در اختیار داشته باشد، "مشکل‌ ساز" خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، نویسنده خاطرات میدوز ژوئیه ۲۰۲۱ با ترامپ در بدمینستر دیدار کرد و البته شخص میدوز در این دیدار حضور نداشت. چند ماه پیش انتشار فایل صوتی بخشی از این ملاقات جنجال فراوانی به پا کرد.

در مقدمه نسخه نهایی کتاب میدوز، "رئیس دفتر رئیس جمهور"، که اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، گفت و گو در بدمینستر ذکر شده که بر اساس آن ترامپ "یک گزارش چهار صفحه ای را به خاطر می آورد که توسط شخص (مارک) میلی (فرمانده ستاد مشترک ارتش) تایپ شده بود. "

در کتاب میدوز آمده است: این چهار برگ شامل طرح شخص ژنرال برای حمله به ایران و اعزام تعداد زیادی نیرو بود. او بیش از یک بار از رئیس جمهور ترامپ درخواست (حمله به ایران) را کرده بود.

اما در نسخه پیش‌نویس به سندی اشاره می شود که ادعا شده در طول مصاحبه در اختیار ترامپ قرار داشت.

در این پیش نویس آمده است: روی کاناپه مقابل میز رئیس جمهور، یک گزارش چهار صفحه ای وجود دارد که شخص مارک میلی تایپ کرده و نشان دهنده نقشه وی برای حمله به ایران است؛ چیزی که او بیش از یک بار از رئیس جمهور ترامپ خواسته بود تا انجام دهد. امروز صبح وقتی که ترامپ این طرح را در میان پرونده های قدیمی خود پیدا کرد، اشاره کرد که اگر می توانست آن را از حالت طبقه بندی خارج کند، احتمالاً "به نفعش تمام می شد. "

میدوز به بازرسان جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده ترامپ گفته که به یاد نمی آورد رئیس جمهوری پیشین قبل از ترک کاخ سفید دستور داده باشد که حجم انبوهی از اسناد از حالت طبقه بندی شده خارج شوند.

از زمانی که اف‌بی‌آی بیش از ۱۰۰ سند محرمانه را از ویلای مارالاگو در ایالت فلوریدا کشف و توقیف کرد، ترامپ بر این نکته پافشاری می کند که قبل از ترک قدرت، همه این اسناد را از طبقه ‌بندی خارج کرده است. رئیس جمهوری سابق آمریکا اکنون با ۴۰ فقره اتهام کیفری در ارتباط با در اختیار داشتن این اسناد روبرو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها