کد خبر: 627327
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

غلامرضا نوری‌قزلچه، نماینده مجلس:

با اجرای لایحه حجاب، درآمد مغازه‌ای که سالی دوبار مشتری بی‌حجاب داشته باشد صفر می‌شود

یک نماینده مجلس گفت: در مجازات‌های لایحه عفاف و حجاب آمده مجازات کسب‌وکاری که مشتری در آن کشف‌حجاب کند ۲ تا ۶ ماه درآمد آن مجموعه است. یعنی تصور کنید در مغازه‌ای که سالی دو بار یک مشتری خلاف قانون عفاف و حجاب را انجام دهد، درآمد سالانه آن مغازه صفر می‌شود.

با اجرای لایحه حجاب، درآمد مغازه‌ای که سالی دوبار مشتری بی‌حجاب داشته باشد صفر می‌شود
کد خبر: 627327
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۶:۴۰:۰۰

غلامرضا نوری‌قزلچه، نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد به آسیب‌شناسی اقتصادی لایحه حجاب و عفاف پرداخته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید: 

 

  • لایحه عفاف و حجاب به حوزه‌های اقتصادی بسیار ورود دارد. اولا یکسری هزینه‌هایی را به بخش خصوصی تحمیل می‌کند. بر اساس گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در ۷۰ ماده لایحه حجاب و عفاف تمام فروشگاه‌ها و اماکن عمومی دولتی و بخش خصوصی باید مجهز به دوربین شوند. آنچه از متن مواد لایحه عفاف و حجاب می‌آید و مجازات‌هایی که آوردند عطف به آن می‌شود؛ باید تاکسی، اسنپ، اتوبوس و هواپیما دوربین داشته باشد. 
  • در مجازات‌های لایحه عفاف و حجاب آمده چنانچه در فضای کسب‌و‌کار و در مغازه‌ای کسی قانون عفاف و حجاب را زیر پا گذاشت؛ علاوه بر اینکه فردی که این جرم را مرتکب شده مجازات می‌شود، صاحب کسب و پیشه هم مجازات می‌شود و مجازات او ۲ تا ۶ ماه درآمد آن مجموعه کسب‌و‌کار است. یعنی تصور کنید در مغازه‌ای که سالی دو بار یک مشتری خلاف قانون عفاف و حجاب را انجام دهد، درآمد سالانه آن مغازه صفر می‌شود.
  •  برخی از مواد این لایحه قابلیت اجرا ندارد و در برخی دیگر مجازات‌ها هیچ تناسبی با جرم‌هایی که مشخص کردند، ندارد. برای مثال در مورد دانش‌آموزان گفته دختر ۱۰ ساله‌ای در مدرسه این قانون را زیر پا بگذارد مدیر مدرسه باید آن فرد را تحویل کلانتری بدهد! یعنی دختر ۱۰ ساله‌ات را به مدرسه می‌بری و شب باید او را از کلانتری بیاوری! این چه قانونی است و پشتوانه این قانون چیست و این قانون محصول فکری چه کسانی است؟ 
  •  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها