کد خبر: 627054
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۰:۲۳
| |

معین الدین سعیدی نماینده مجلس:

لایحه عفاف و حجاب از دستور کار مجلس خارج شود/ تجربه تلخی از اصل هشتاد و پنجی شدن در قانون جمعیت داریم

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: وضعیت به گونه ای که مرغ از سفره مردم پر کشیده و یا به خاطر کمبود منابع مالی قانون حمایت از معلولان اجرایی نمی شود؛ آیا باید این ها اولویت دولت و مجلس باشد یا اینکه موضوع حجاب که خلا قانونی برای آن وجود ندارد؟

لایحه عفاف و حجاب از دستور کار مجلس خارج شود/ تجربه تلخی از اصل هشتاد و پنجی شدن در قانون جمعیت داریم
کد خبر: 627054
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۰:۲۳

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید لایحه عفاف و حجاب از دستور کار مجلس خارج شود» گفت: باید یقه آن نهادهایی را گرفت که میلیاردها میلیارد اعتبار برای تببین فلسفه حجاب گذاشتند و الان به جای پاسخگویی، مدعی هستند؛ آن ها چه کردند؟

به گزارش جمهوریت، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی معین الدین سعیدی را می‌خوانید:

تجربه بسیار تلخی از بررسی طرح ها و لوایح طبق اصل ۸۵ داریم که نمونه آن طرح صیانت و قانون جوانی جمعیت است.

انگار رویکرد برخی از عزیزان در مجلس درباره مواردی که بسیار مورد حساسیت جامعه است، این است که به جای بررسی در صحن آن را به کمیسیون های تخصصی ببرند حال اینکه اگر این طرح ها در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد ، تمامی نمایندگان و مردم ناظر بر جزییات طرح ها و لوایح و پیشنهادات خواهند بود.

با توجه به تجارب قبلی، بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵، به جای ایجاد آرامش در جلسه، منجر به بروز نگرانی های بیشتر می شود لذا با بررسی با این لایحه در کمیسیون به جای صحن مجلس مخالف هستم.

یکی دانستن عفاف و حجاب کاملا اشتباه است چه اینکه افرادی هستند که در ظاهر محجبه اند اما عفیف نیستند و برعکس آن هم است؛ در این موضوع سیره امامین انقلاب و حاج قایم سلیمانی وجود دارد.

درست است که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است اما آیا با این روش ها و به زور قوه قهریه و جریمه می توان حجاب را در کشور تببین کرد؟

اتفاقا الان باید یقه آن نهادهایی را گرفت که میلیاردها میلیارد اعتبار برای تببین فلسفه حجاب گذاشتند و الان به جای پاسخگویی، مدعی هستند؛آن ها چه کردند؟ این موضوع نشان داد که با اعتبار و اینگونه موارد اتفاقی رخ نمی‌دهد بلکه موضوع حجاب یک فرآیند تدریجی و مباحث فرهنگی است.

بنابر اعتراف مشاور رییس جمهور، در ۷۵ درصد از مساجد بسته است؛ اهمیت نماز که از حجاب بیشتر است اما ما چه کرده‌ایم و سیاست های فرهنگی ما به چه شکلی بوده که اکنون با این معضل مواجه شده ایم؟

مصداص بارز ربا را می توان در بانکداری کشور دید که ربا در حکم محاربه با خداست؛ تمامی این اتفاقات را شاهدیم که اهمیت همه آن ها به مراتب از حجاب بیشتر است.

وضعیت به گونه ای که مرغ از سفره مردم پر کشیده و یا به خاطر کمبود منابع مالی قانون حمایت از معلولان اجرایی نمی شود؛ آیا باید این ها اولویت دولت و مجلس باشد یا اینکه موضوع حجاب که خلا قانونی برای آن وجود ندارد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها