کد خبر: 623936
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

اگر اقتصاد، سیاست و اجتماعیات نداریم؛ به دلیل این است که فرهنگ در اولویت نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:اگر ما نه اقتصاد داریم، نه سیاست، نه اجتماعیات و نه فرهنگ، به این دلیل است که از داشتن چنین مسئولیتی در دستگاه‌های فرهنگی محروم هستیم. به همین دلیل است که در کشور ما فرهنگ حرف اول را نمی‌زند.

اگر اقتصاد، سیاست و اجتماعیات نداریم؛ به دلیل این است که فرهنگ در اولویت نیست
کد خبر: 623936
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۷:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به دلیل در اولویت نبودن فرهنگ است.

به گزارش جمهوری اسلامی، تحمیل، هرگز در هیچ زمینه‌ای جواب و نتیجه نمی‌دهد چه رسد به تحمیل فکر و فرهنگ که حتی نتیجه عکس می‌دهد. اقتصاد، سیاست و اجتماعیات نیز تابع فرهنگ هستند. در یک جامعه اسلامی باید فرهنگ حرف اول را بزند. اگر فرهنگ اسلامی بر جامعه حاکم باشد، اقتصاد و سیاست و فرهنگ هم درست می‌شوند و اجتماعیات هم منطبق با اخلاق به پیش می‌رود و از این مجموعه، جامعه‌ای برتر که اخلاق اسلامی بر آن حاکم است شکل می‌گیرد.

روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن به چنین جامعه‌ای، باید فرهنگی‌ترین، عالم‌ترین، عاقل‌ترین، با فضیلت‌‌ترین و خوش ‌فکرترین افراد مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی کشور را برعهده داشته باشند. اگر ما نه اقتصاد داریم، نه سیاست، نه اجتماعیات و نه فرهنگ، به این دلیل است که از داشتن چنین مسئولیتی در دستگاه‌های فرهنگی محروم هستیم. به همین دلیل است که در کشور ما فرهنگ حرف اول را نمی‌زند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها