کد خبر: 622053
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۲۲:۰۵:۲۶
| |

مدیریت کنونی در مجلس و دولت و جامعه با علوم انسانی دشمن است

روزنامه هم میهن نوشت: مهمترین نقطه ضعف مدیریت کنونی در مجلس یا دولت و جامعه، نه‌تنها فقدان رویکرد بر مبنای علوم انسانی است، بلکه نوعی دشمنی با این علوم نیز وجود دارد که آثار آن را در دانشگاه‌ها به وضوح شاهد هستیم.

مدیریت کنونی در مجلس و دولت و جامعه با علوم انسانی دشمن است
کد خبر: 622053
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۲۲:۰۵:۲۶

روزنامه هم میهن تاکید کرده که مهم‌ترین نقطه‌ضعف مدیریت کنونی در مجلس و دولت و جامعه دشمنی با علوم انسانی است.

به گزارش هم میهن، ویژگی مهم علوم انسانی همین است؛ اگر افراد کم‌دانش متولی اداره امور شوند، می‌کوشند که خود را عالم و حتی اعلم علوم انسانی معرفی کنند و از این نظر اقدامات ایذایی را علیه دانشمندان واقعی علوم انسانی به کار می‌برند و آنان را به حاشیه می‌رانند و نتیجه چنین وضعی موجب تضعیف کاربرد علوم انسانی در مدیریت عقلانی می‌شود و در مقابل اگر افرادی متولی امور شوند که بر بی‌دانشی یا کم‌دانشی خود در علوم انسانی واقف باشند، می‌کوشند که جایگاه این علم و صاحبان آن را در جامعه به‌رسمیت شناخته و ارتقا دهند.

این روزنامه سپس افزوده است: حکمرانی دانایی‌محور مستلزم حکمرانی براساس علم و به‌طور مشخص علوم انسانی است و شبه‌علم و تخیلات را نباید در قالب علم و در نتیجه در عنوان دانایی طبقه‌بندی کرد. مهمترین نقطه ضعف مدیریت کنونی در مجلس یا دولت و جامعه، نه‌تنها فقدان رویکرد بر مبنای علوم انسانی است، بلکه نوعی دشمنی با این علوم نیز وجود دارد که آثار آن را در دانشگاه‌ها به وضوح شاهد هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها