کد خبر: 621659
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

محمودزاده:

برخی نهادها برای خود دایره امن ایجاد کرده‌اند

یکی از نمایندگان مجلس خواستار فراهم شدن زمینه تحقیق و تفحص‌ برای مجلس شد.

برخی نهادها برای خود دایره امن ایجاد کرده‌اند
کد خبر: 621659
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۲:۳۰:۰۰

جلال محمودزاده، نماینده مجلس یازدهم درباره علت به نتیجه نرسیدن طرح‌های تحقیق و تفحص گفت: «هیچکدام از نهادهایی که به صورت مستقیم از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، نباید دایره امن داشته باشند. متاسفانه تعدادی از این نهاد برای خودشان در مجلس یک دایره امنی درست کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند از طریق تحقیق و تفحص آن‌ها را زیر نظر قرار دهیم، مشکلات را بررسی کنیم و به اطلاع مردم برسانیم یا از طریق قوه قضاییه پیگیری کنیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران، او گفت: بحث تحقیق و تفحص هم همیشه این نیست که حتما در دستگاه اجرایی یا نهاد مورد نظر تخلف صورت گرفته است، گاهی گزارشات مردمی به دست نمایندگان می‌رسد که بر اساس اطلاعات و اسناد موجود، بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

او گفت: در هرصورت تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌های انقلابی که به صورت مستقیم از بودجه کشور بهره‌مند می‌شوند، زمینه تحقیق و تفحص‌شان برای مجلس فراهم شود تا به شبهات پاسخ داده شود و دایره امنی که برخی از آن‌ها احساس می‌کنند در دورشان شکل گرفته، وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: «بالاخره یک شبهات و سوالاتی درباره عملکرد سازمان اوقاف در جامعه ایجاد شده است و برای پاسخ به این سوالات و تقویت و حفظ جایگاه مجلس ضرورت دارد که کمیسیون فرهنگی سریعا به این موضوع ورود پیدا کند و  این مسئله را بررسی و نتیجه را به ما اعلام کند.»

وی درباره میزان هزینه هر طرح تحقیق و تفحص به دیده بان ایران گفت: «هزینه هر طرح بستگی به نوع آن دارد. برخی از آن‌ها از 50 تا 100 میلیون تومان تجاوز نمی‌کند ولی اگر دستگاه عریض و طویلی باشد و میزان شبه یا تخلفش بسیار زیاد باشد، هزینه‌اش افزایش پیدا می‌کند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «به دلیل هزینه مالی نیست که طرح‌های تحقیق و تفحص انجام نمی‌گیرد چراکه خود دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که بخشی از آن را تامین کنند. آنچه مانع می‌شود، همان دایره امنی است که برخی از نهادها یا ارگان ها برای خود ایجاد کرده‌اند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها