کد خبر: 621158
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۰:۴۰:۵۳
| |

حکومت صدای نگرانی و عصبانیت مردم را بشنود، اصلاح‌طلبان هم برای شرکت در انتخابات شرط نمی‌گذارند

روزنامه هم میهن نوشت: (حکومت) به مردم اطمینان دهند صدای نگرانی و عصبانیت‌شان را شنیده‌اند. روزی که این اتفاق بیفتد نه ضرورت بر اجبار حضور در انتخابات و نه تحریم آن باقی می‌ماند. آن وقت اصلاح‌طلبان هم نیازی به فرض و شرط نخواهند داشت.

حکومت صدای نگرانی و عصبانیت مردم را بشنود، اصلاح‌طلبان هم برای شرکت در انتخابات شرط نمی‌گذارند
کد خبر: 621158
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۰:۴۰:۵۳

روزنامه هم میهن با تاکید بر اینکه اگر حکومت صدای نگرانی و عصبانیت مردم را بشنود، اصلاح‌طلبان هم برای شرکت در انتخابات شرط نمی‌گذارند.

به گزارش هم میهن، تعیین سرنوشت وقتی از طریق صندوق رای تضعیف می‌شود، نارضایتی افزایش و خشم و عصیان در جامعه  حتی شده به صورت پنهان شکل می‌گیرد و منتظر بروز است. به هر حال اگر مسئولان نظام به جمهوریت اعتقاد دارند، باید برای صندوق رای و حق تعیین سرنوشت مردم ارزش قائل شوند و این حکومت معتقد به جمهوری است که برای تدبیر امورش به مردم، نهادها و تشکل‌هایی که نمایندگی از مردم می‌کنند، نیاز دارد و نه اینکه مسئولینی از نظام در برابر آن قرار گیرد. پس به جای لحن تهدید و برخوردی از این دست که به اجبار اصلاح‌طلبان یا هر جریان دیگر را می‌خواهد به حضور در انتخابات سوق دهد، باید برای اعتماد مردم و افزایش مشارکت با تصمیمات بجا و مناسب در حوزه‌های سیاست خارجی و داخلی به مردم اطمینان دهند صدای نگرانی و عصبانیت‌شان را شنیده‌اند.

این روزنامه افزوده است: روزی که این اتفاق بیفتد نه ضرورت بر اجبار حضور در انتخابات و نه تحریم آن باقی می‌ماند و برای افزایش مشارکت همین تشکل‌ها و برنامه‌هایشان برای مردم کفایت می‌کند و آن وقت اصلاح‌طلبان هم نیازی به فرض و شرط نخواهند داشت. اگرچه هستند برخی دیگر از  اصلاح‌طلبان که سیاست مشروط‌سازی و حضور به هر قیمت را مطلوب اصلاح‌طلبان نمی‌دانند و بر این باورند که باید از فرصت‌ها برای بهبود و پیشبرد راه اصلاح‌طلبی و تامین منافع ملی بهره ببرند و بنا بر هر موقعیتی تصمیم بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها