کد خبر: 619749
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

در صورتی که نیازهای اولیه و ضروری مردم تامین شود، خودشان داوطلبانه احکام دینی را اجرا می‌کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در صورتی که این نیازهای اولیه و ضروری مردم برآورده شود، مردم بدون آنکه نیازی به تبلیغ و تهدید و تطمیع باشد، داوطلبانه اقدام به اجرای احکام دینی و تبعیت از قانون خواهند کرد.

در صورتی که نیازهای اولیه و ضروری مردم تامین شود، خودشان داوطلبانه احکام دینی را اجرا می‌کنند
کد خبر: 619749
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی حکمرانی جامع‌نگر از دیدگاه شهید بهشتی را تشریح و تاکید کرده در صورتی که نیازهای اولیه و ضروری مردم تامین شود، خودشان دواطلبانه احکام دینی را اجرا می‌کنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، در حکمرانی جامع‌نگر، نیازهای مادی انسان نیز همراه و همسان با نیازهای معنوی مورد نظر قرار می‌گیرند. کسانی که مردم را به عبادت و مناسک و برگزاری مراسم پرتجمع عزاداری و جشن و دعا تشویق می‌کنند ولی در تامین نیازهای مادی آنان دچار کاستی یا غفلت و یا ناکارآمدی هستند، نمی‌توانند حکمرانی جامع‌نگر را محقق نمایند. حکمرانی در جامعه‌ای که چنین افرادی در راس آن باشند و مدیریت آن را برعهده داشته باشند هرگز نمی‌تواند مردم را برای انجام تکالیف دینی قانع کند.

این روزنامه تاکید کرده است: مردم وقتی برای اجرای احکام دین و حتی قانون آمادگی خواهند داشت که حکمرانان موفق به اجرای عدالت، تامین رفاه و آزادی‌های مشروع شده باشند و با مردم صادقانه برخورد کنند. در صورتی که این نیازهای اولیه و ضروری مردم برآورده شود، مردم بدون آنکه نیازی به تبلیغ و تهدید و تطمیع باشد، داوطلبانه اقدام به اجرای احکام دینی و تبعیت از قانون خواهند کرد. آیت‌الله بهشتی در موارد متعددی در همان سال‌ها و حتی ماه‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این واقعیت بسیار مهم توجه دادند و بارها تکرار کردند:«صریحاً این را گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که تا مساله تقسیم عادلانه و برادرانه امکانات زندگی در این کشور برای همه مردم و امکانات کار برای همه مردم حل نشود، سایر مسائل انقلاب ما حل‌شدنی نیست».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها