کد خبر: 619581
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس:

وزیر کشور و معاون سیاسی او مظلوم واقع شدند/ کسانی به اسم دلسوزی، بر آتش تقابل رسانه‌ای دولت و مجلس می‌دمند

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس گفت: وزیر کشور و معاون سیاسی وی مظلوم واقع شدند.

وزیر کشور و معاون سیاسی او مظلوم واقع شدند/ کسانی به اسم دلسوزی، بر آتش تقابل رسانه‌ای دولت و مجلس می‌دمند
کد خبر: 619581
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۶:۲۰:۰۰

علی خضریان، نماینده تهران با روزنامه ایران درباره حواشی بخشنامه انتخاباتی اخیر گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • واقعاً بخشنامه مورد نظر به گونه‌ای نبود که برخی بخواهند با توسل به آن آرامش جامعه را فدای آن کنند. به عبارت دیگر، وقتی به متن بخشنامه رجوع می‌کنیم، ردپای سیاست‌های کلان انتخاباتی و چه بسا رویکرد کلان دولت و مجلس درباره انتخابات، یعنی شفافیت و سلامت را در آن می‌بینیم؛
  • واقعاً توصیه به همگان این است که متن را بخوانند، چون به نظر می‌رسد بخشی از شبهاتی که حول این بخشنامه ایجاد شده، ناشی از جوسازی‌هایی است که برخی با دمیدن در آن خواسته یا ناخواسته زمینه اختلاف میان خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند و شاید این جوسازی‌ها توسط عده‌ای، دارای پشت صحنه‌ای باهدف دور شدن از اولویت‌ها ایجاد می‌شود. 
  •  به نظر می‌رسد کسانی هم به اسم دلسوزی، بر آتش این مسأله و تقابل رسانه‌ای دولت و مجلس می‌دمند که این امر، نه به صلاح دولت است و نه به صلاح مجلس. ما در قضایای مختلف، در مردمی‌سازی یارانه‌ها، در تصویب لوایح یا طرح‌ها، در موارد متعدد شاهد همکاری دولت و مجلس بودیم که مردم هم ثمره آن را دیدند. امروز هم به تداوم این همکاری نیاز داریم، یعنی دولت و مجلس باید به هم نزدیک شوند و نباید شرایطی را فراهم کرد که از محل اختلاف نظرها، به مسائل اصلی کشور که اقتصاد و معیشت مردم و مسائل مهم کشور در حوزه سیاست خارجی است، آسیبی وارد شود.
  • امروز این مسائل، از طریق گفت‌و‌گو و تفاهم قابل حل است. بویژه اینکه در اصل شفاف یا سالم بودن انتخابات، میان دولت و مجلس اختلافی نیست و هر دو قوه اتفاقاً بر این قضیه اصرار دارند. از این رو در سال‌جاری که هم اقتصاد مسأله اساسی کشور است و هم انتخابات را در پیش داریم، این قضیه باید به گونه‌ای حل و فصل شود که وجود همدلی و هم افزایی میان دولت و مجلس اثبات شود.
  • وزیر کشور و معاون سیاسی وی مظلوم واقع شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها