کد خبر: 618547
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

حمایت تمام‌قد روزنامه دولت از ابلاغیه جنجالی وزارت کشور درباره انتخابات مجلس/ هدف تضمین سلامت انتخابات و قابل تقدیر است

روزنامه ایران از ابلاغیه انتخاباتی وزارت کشور دفاع کرد.

حمایت تمام‌قد روزنامه دولت از ابلاغیه جنجالی وزارت کشور درباره انتخابات مجلس/ هدف تضمین سلامت انتخابات و قابل تقدیر است
کد خبر: 618547
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه دولتی ایران اعتراض‌ها به ابلاغیه اخیر انتخاباتی معاونت سیاسی وزارت کشور را که احتمال استیضاح وزیر کشور را بالا برده است، «پروپاگاندا علیه صیانت از سلامت انتخابات مجلس» دانسته است!

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • ماجرا از آنجا آغاز شد که «کاظم دلخوش» نماینده صومعه‌سرا در جلسه علنی روز گذشته مجلس با اشاره به ابلاغیه استانداران به مدیران کل استان‌ها، بند ۴ بخشنامه ستاد انتخابات کشور به رؤسای ستادهای انتخاباتی استان‌ها درباره حضور نمایندگان مجلس در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های استانی را مغایر قانون اساسی تشخیص داد و تأکید کرد، نماینده مجلس تا روز آخر کاری خود (هفتم خرداد ۱۴۰۳) نماینده است و نمی‌توان به بهانه سال پایانی فعالیت مانع از انجام مسئولیت‌های نمایندگی‌اش شد؛ موضوعی که واکنش رئیس مجلس را در پی داشت و «محمدباقر قالیباف» گفت که آن را از وزیر کشور پیگیری می‌کند.
  • اما واقعیت ماجرا چیست؟ آیا دولت و به‌طور خاص وزارت کشور و ستاد انتخابات به‌دنبال ایجاد محدودیت و مانع‌آفرینی در مسیر ایفای مسئولیت‌های نمایندگی برای منتخبان مردم بوده‌اند؟
  • بر اساس آنچه در بند ۴ بخشنامه‌ معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با هدف تأمین و تضمین رویکرد سلامت انتخابات ۱۱ اسفند آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و... با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به‌گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به‌وجود نیاید.
  • این تصریح صرفاً به‌منظور پیشگیری از هرگونه بهره‌برداری سیاسی از پروژه‌ها برای تأثیرگذاری بر افکارعمومی و جذب آرای مردم بوده که بی‌تردید به نفع نمایندگان و از طرفی به نفع دولت و اقدامی لازم و هوشمندانه در جهت سلامت فرایند انتخابات است و هیچ منعی برای حضور نمایندگان در مراسم بهره‌برداری از طرح‌ها نیست و اگر چنین رویکردی به جلسات دولتی هم تعمیم داده شده، باید آن را به جهت تبری منتخبان ملت در مجلس و خادمان مردم در دولت، به طریق اولی تدبیری خردمندانه و قابل تقدیر دانست. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها