کد خبر: 616034
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۰۲:۵۱
| |

امام جمعه کرج:

نعمت فقط مادی نیست؛ نعمت‌های معنوی هم داریم مانند ولایت فقیه / بعضی آرزو می‌کنند که نظام اسلامی نباشد، این می‌شود کفران نعمت

امام جمعه کرج گفت: این را هم بدانید نعمت فقط مادی نیست، نعمت‌های معنوی هم داریم؛ نعمت ولایت، دوست داشتن اهل‌بیت، فقیه جامع‌الشرایط که حاکم نظام اسلامی است همه اینها نعمت‌های معنوی هستند که ماندگارتر، اثرگذارتر و خیر بیشتر دارد.

نعمت فقط مادی نیست؛ نعمت‌های معنوی هم داریم مانند ولایت فقیه / بعضی آرزو می‌کنند که نظام اسلامی نباشد، این می‌شود کفران نعمت
کد خبر: 616034
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۰۲:۵۱

سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج ظهر شنبه در جلسه شرح دعای ۴۹ صحیفه سجادیه با اشاره به فراز «هَذَا مَقَامُ مَنِ اعْتَرَفَ بِسُبُوغِ النِّعَمِ، وَ قَابَلَهَا بِالتَّقْصِیرِ، وَ شَهِدَ عَلَی نَفْسِهِ بِالتَّضْیِیعِ» اظهار کرد: در فرازهای قبلی حضرت به نعمت‌ها و انواع نعمت‌ها و این‌که رابطه نعمت با ما چگونه است مطالبی را در قالب دعا به خدای تعالی عرض کردند.

به گزارش مهر، بخش هایی از اظهارات حسینی همدانی را در ادامه می خوانید:

  • اینجا در حقیقت یک‌جور نتیجه‌گیری است که این جایگاه کسی است که به فراوانی نعمت اقرار می‌کند و در شکرگزاری کوتاهی می‌کند. با کوتاهی کردن در شکرگزاری نعمت‌ها به مقابله با نعمت‌ها پرداخته و بر ضد خودش به تباه کردن امورش دارد گواهی می‌دهد که خدایا تو نعمت دادی من ضایع کردم و نعمت‌ها هم یکی دوتا نبود. جاری کردی نعمت‌ها را بر من و من لااقل شکرگزاری نکردم. اگر شکرگزاری نداشته باشیم کمترین اثرش این است که خدای تعالی نعمت را از ما می‌گیرد.
  • دنبال نعمت‌های بزرگ هم نباشید، همین چیزهایی که در اختیارمان هست عرض کردم که بعضی وقت‌ها یک‌دفعه یاد را از انسان می‌گیرد؛ کاری که برایش ملکه بود از شدت تکرار، از یادش می‌رود. کفران نعمت که شود بلا می‌آید و مشکلات فراوان می‌شود. این‌ها از آیات و روایات به دست می‌آید؛ موقعیت برای عذاب فراهم می‌شود.
  • کفران نعمت خیلی گسترده است؛ همه شئون ما را شامل می‌شود؛ مثلاً نظام حکومت اسلامی. کسانی که قسمتی از حکومت طاغوت را هم درک کرده باشند می‌فهمند که حاکمیت اسلام و نظام اسلامی معنایش چیست.
  • بعضی‌ها حرف‌هایی در فضای مجازی و این‌طرف و آن‌طرف می‌زنند و آرزو می‌کنند که نظام اسلامی نباشد، نظام غیر از نظام ولایت‌فقیه باشد، دنبال دموکراسی غربی و این‌جور مسائل هستند. این می‌شود کفران نعمت. سختی‌ها و مشکلات و مسائلی که سر جایش است آن‌ها را انکار نمی‌کنیم. مسیر را دارم می‌گویم؛ مسیری که دوران طاغوت طی شد و مسیری که الان طی می‌شود.
  • این را هم بدانید نعمت فقط مادی نیست، نعمت‌های معنوی هم داریم؛ نعمت ولایت، دوست داشتن اهل‌بیت، فقیه جامع‌الشرایط که حاکم نظام اسلامی است همه اینها نعمت‌های معنوی هستند که ماندگارتر، اثرگذارتر و خیر بیشتر دارد.
  • کفر مثل شکر است، همان‌طور که شکر سه مرحله دارد کفر هم سه مرحله دارد، کفر اعتقادی این است که اعتقاد ندارند که هر نعمتی از خداست. منسوب به خدا نمی‌کند؛ قوه‌ای که توانسته درس یاد بگیرد، فهمش، توانش، حافظه‌اش، همه این‌ها برای خداست اما طرف قارونی فکر می‌کند. او گفت تمام ثروتی که به دست آوردم خودم به دست آوردم. فکر می‌کند خودش تلاش کرده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها