کد خبر: 615218
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۲:۴۰:۴۶
| |

روزنامه جوان: سرمایه طبقه محروم و متوسط با جهش دلار نابود شد اما با آشوبگران همراه نشدند

روزنامه جوان نوشت: بسیاری از طبقه محروم و متوسط با دو، سه جهش ویرانگر دلار، سرمایه خود را نابود شده دیدند، اما با دشمن و با آشوبگری داخلی همراه نشدند.

روزنامه جوان: سرمایه طبقه محروم و متوسط با جهش دلار نابود شد اما با آشوبگران همراه نشدند
کد خبر: 615218
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۲:۴۰:۴۶

روزنامه جوان اعتقاد دارد اگر سلطان عمان می‌تواند به عنوان میانجی میان ایران و غرب ظاهر شود، نه به خاطر توانایی او بلکه وحدت و ایستادگی داخلی ایرانیان است.

به گزارش جوان، تحلیل این روزنامه درباره علت سفر سلطان عمان به ایران را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • سلطان عمان دوباره با هدف میانجیگری به ایران آمد. میانجی‌شدن منطقاً زمینه مساعد می‌خواهد. اگر دو طرف دعوا مسائل را غیرقابل‌حل بدانند، میان خود میانجی نمی‌پذیرند، چنانکه در دوران جنگ، از سازمان ملل تا بسیاری از کشور‌های منطقه و دیگران می‌خواستند میانجی شوند، اما ایران عقلاً نمی‌توانست بپذیرد که وقتی بیشتر کشور‌های جهان پشت صدام درآمده بودند، و بخشی از کشور هنوز اشغال بود، همان کشور‌ها با چهره‌ای دیگر بخواهند میانجی صلح شوند. 
  • میانجی و میانجیگری تاکنون معنا نیافته و ممکن نشده است. به همین‌خاطر باید دید چرا آمدن سلطان میانجی به ایران دوباره معنای خود را پیدا کرده است. اینکه به سابقه دوستی دو کشور پس از کمک ایران به سلطان فقید در غلبه بر گروه ظفار اشاره کنیم، پذیرفتنی و کافی نیست. صرف دوستی، موجب نمی‌شود که سرنوشت کشور را به میل میانجی داد. باید دید چه زمینه‌ای فراهم آمده که پای میانجی به کشور باز شده است.
  • سلطان عمان به ایران می‌آید، چون کشتگاه آن با مقاومت مردم ایران و تحمل دشواری‌ها فراهم شد و، چون با مقاومت قهرمانان ایران در دفع شر در منطقه غرب آسیا سیراب شد. در مسائل داخلی برای غرب، مقاومت مردم ایران مقابل این حد از تحریم و تورم و گرانی به‌طوری‌که بسیاری از طبقه محروم و متوسط با دو، سه جهش ویرانگر دلار، سرمایه خود را نابود شده دیدند، اما با دشمن و با آشوبگری داخلی همراه نشدند، باورپذیر نبود؛ و اکنون غرب باور ندارد که فشار بیش از حداکثری هم بتواند مردم ایران را به زانو درآورد. 
  • اکنون ایران در جاده خود و با فرمان خود می‌راند. ممکن است از صخره‌ای سخت یا گردنه‌ای دشوار هم عبور کند، اما با همان فرمان و در همان جاده. اگر بر سر تپه برویم و از آنجا به منظره بنگریم، خواهیم دید که سلطان هیثم‌بن‌طارق چرا و چگونه به ایران آمده است. موفقیت نسبی این میانجیگری هم از همین زاویه همچنان به وحدت داخلی و استقامت ما متکی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها