کد خبر: 615074
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

وحیدی، نماینده بجنورد:

اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم

نماینده بجنورد در مجلس با تاکید بر اینکه اجازه تعدی به مرزهایمان به ویژه مرز شرقی را به هیچ کشوری نمی‌دهیم، گفت: تنش روز گذشته در مرز افغانستان نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پاسخ قاطع دارد.

اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم
کد خبر: 615074
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰

محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه تعدی به مرزهایمان به ویژه مرز شرقی را به هیچ کشوری نمی‌دهیم، گفت: تنش روز گذشته در مرز افغانستان نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پاسخ قاطع دارد.

به گزارش ایسنا، نماینده بجنورد در نشست علنی امروز یکشنبه - هفتم خرداد - مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده ای با دیدن مهر و عطوفت ایرانیان تصور می کنند قادر به تعدی به مرزها و به شهادت رساندن سربازان ما هستند که به صورت جدی نیاز است در نظام دیپلماسی و مجموعه نیروهای مسلح، همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع با قاطعیت دنبال و تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: روز گذشته تنشی که در مرز افغانستان ایجاد شد، شهادت دو مرزبان را در پی داشت البته این موضوع با دستور رئیس مجلس در کمیسیون امنیت ملی باید بررسی شود و با توجه به رویکردی که در سطح کشور وجود دارد، نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پاسخ قاطع دارد.

حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (ششم خردادماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند و در این درگیری ۲ نیروی مرزبان کشور شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

نماینده بجنورد در مجلس ادامه داد: حرف‌های نسنجیده و غیر منطقی توسط برخی حاکمان فعلی افغانستان مطرح می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وحیدی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی، بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس یازدهم را باعث افتخار این مجلس دانست و با اشاره به قسم هیأت رئیسه در مورد اداره مجلس گفت: در مورد طرح‌ها و لوایحی که به صحن ارجاع می‌شود اعلام وصول و بررسی باید بر اساس اولویت‌های قانونی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: برخی قوانین مانند ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با یکصد امضا هنوز اعلام وصول نشده و در نوبت بررسی صحن قرار نگرفته‌ است که باید هیات رئیسه این موضوع را مدنظر داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها