کد خبر: 614122
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۶:۲۰:۵۷
| |

برای جلوگیری از حمله مرزبانان چه‌ باید کرد؟

در برابرِ چِنین “جانیان و آدم خوارانی” باید از نیروهای آموزش دیده برای مقابله با تروریسم و در صورت صلاحدید؛ از نیروهای “سپاه قدس” استفاده کرد.

برای جلوگیری از حمله مرزبانان چه‌ باید کرد؟
کد خبر: 614122
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۶:۲۰:۵۷

یک روزنامه‌نگار این سوال را پرسیده که دراهکارهای جلوگیری از تکرار جنایاتِ این چُنینی چیست.

به گزارش اقتصاد سالم، مجید معتمدی روزنامه نگار نوشت: 

در این رابطه نکات زیر قابل توجه است:

۱_ دنیایِ امروز، دنیایِ “توازن قوا” است. به این معنا که اگر کشوری در حالتِ حداقلی؛ توانایی برقراریِ “انرژی و قدرتی” برابر با قدرتِ کشورها و نیروهای رقیب یا دشمن در حوزه های مختلف (نظامی، اقتصادی، رسانه ای و…) را نداشته باشد، مطمئنا به سرعت از همان نقطه “ضربه” خواهد خورد.

۲_ به طور کلی در حوزه “قدرت دفاعی” کشور، اصلِ “توازن قوا” به خوبی در کشور اجرایی شده است به گونه ای که به یُمن مجاهدت های فرزندانِ این مردم از جمله فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” جبهه مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا و همچنین شهید “حسن تهرانی مقدم”، توان موشکی و پهپادی کشور به خوبی توانسته است توانِ “بازدارندگی” را دربرابر توطئه های نظامی و تهاجمی دشمنان خارجی ایجاد کند.

گُل های ایران زمین به دست گروهک های تروریست شهید شدند / مردم در انتظارِ “ضربه ی متقابلِ چند برابری” به جانیان و حامیانِ شان هستند

۳_ با این حال در برخی حوزه ها همچنان شاهد ضعف ها و خلاء هایی هستیم که استفاده از نیروها و سربازانِ “وظیفه” که تنها برای گذراندنِ دوره ی خدمتِ “سربازی” جذبِ نیروهای مسلح شده اند؛ در مرزهای پُر خطر، از مهمترین آن است.

۱/۳_ بدیهی ست که سربازانِ وظیفه از یک سو فاقدِ آمادگی های بدنی و رزمیِ لازم برای مقابله با “گروهک های تروریستی” بوده و از سوی دیگر نیز تمامِ آموزش های لازم برای مقابله با تروریست ها در دوره ی کوتاهِ خدمت سربازی به آنها داده نمی شود…

۲/۳_ بنابراین در نقاطِ حساس و “مَرز” هایی که احتمالِ اقداماتِ تروریستیِ گروهک ها وجود دارد؛ باید از افسرانِ کادر و نیروهای زبده که از نظرِ توانِ بدنی و رزمی، برای مقابله با گروهک های تروریستی آماده شده اند، استفاده کرد.

۳/۳_ این اقدام، پایه ی ایجاد اصلِ توازنِ قوا و بازدارندگی در برابر گروهک های تروریستی در مَرزها است.

۴_ نباید فراموش کرد که گروهک های تروریستیِ مستقر در برخی از کشورهای همسایه؛ زیرِ چترِ حمایتیِ سازمان های امنیتیِ برخی کشورها قرار دارند و اعضای آنها تروریست هایی هستند که وظیفه و تخصصِ آنها، بمب گذاری و ترور و کُشتن است و اصولا “مرگ، کسب و کار و زندگی آنها است” و سربازانِ وظیفه توانایی مقابله با آنها را ندارند.

۵_ در برابرِ چِنین “جانیان و آدم خوارانی” باید از نیروهای آموزش دیده برای مقابله با تروریسم و در صورت صلاحدید؛ از نیروهای “سپاه قدس” استفاده کرد.

۶_ اما نکته ی بسیار مهم دیگری که از تکرارِ حوادثی همچون “جنایتِ سراوان” جلوگیری می کند؛ اجرای دقیقِ راهبردِ اعلامی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح آیت الله علی خامنه ای است.

۱/۶_ فرماندهی کل قوای مسلح در اعلامِ دکترین دفاعی ایران در راهبردی هوشمندانه، دقیق و موثر اعلام کرده است که هر ضربه ی دشمن خارجی؛ با “۱۰ ضربه ی متقابل” پاسخ داده خواهد شد…

۲/۶_ در همین زمینه ضرورت دارد “آمران و عاملانِ” جنایتِ سراوان در هر نقطه ی جهان که قرار دارند (احتمالا در پاکستان)؛ شناسایی و تعقیب شده و تحتِ “ضربه ی متقابلِ چند برابری” قرار گیرند.

۳/۶_ ایران در سالهای گذشته نیز از دولتِ پاکستان خواسته است از تحرک گروهک های تروریست در مرزهای مشترک، جلوگیری کند بنابراین در صورتِ ناتوانی یا قصورِ سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان؛ این حقِّ بدیهیِ ایران است که با استفاده از “پهپادهای شناسایی و تهاجمی” خود، برای شناسایی و انهدامِ تروریست ها در خاکِ پاکستان، راسا اقدام کند…

۷_ ضربه ی متقابلِ چند برابری به تروریست های جنایتِ سراوان، هزینه های جنایاتِ بعدی را برای تروریست ها بالا خواهد برد.

۸_ ضمن اینکه خانواده ی سربازان شهید و مردمِ ایران در انتظارِ پاسخ مسئولان به تروریست های تکفیری هستند.

۹_ تمام دشمنان خارجی به ویژه تروریست ها باید این “پیام” را در عمل دریافت کنند که حتی خونِ ۱ ایرانی هم “خط قرمز” ی است که اولین و بدیهی ترین تاوانش “قصاصِ” آمران و عاملان خواهد بود.

۱۰_ در همین رابطه پیشنهاد می شود واحدی نظامی_تهاجمی تحت عنوان ۰۷ در نیروهای مسلح تشکیل شود که وظیفه تخصصی اش؛ وارد کردن ضربه متقابلِ چند برابری به تروریست ها باشد.

پی نوشت:

۱_ منظور از نامگذاری و تشکیل واحدی نظامی تحت عنوانِ ۰۷ تشکیل واحدی ست که از روزِ ۰ (شهادت هر ایرانی در هر کجای جهان به دستِ هر تروریستی) تا روز ۷ (هفتمین روز از شهادتِ هر ایرانی)؛ برای شناسایی و ضربه به تروریست ها وارد عمل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها