کد خبر: 613715
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس:

طالبان با رفتار اخیرشان شأن خود را نشان دادند؛ پاسخ رئیس‌جمهور نباید چیزی جز رهاسازی آب باشد

نماینده زاهدان با تاکید بر این‌که طالبان باید طبق معاهدات بین‌المللی حق‌آبه هیرمند را بدهد، گفت که انتظار ما پاسخ عملی طالبان به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور است که این پاسخ چیزی جز رهاسازی آب به سمت منطقه نیست.

طالبان با رفتار اخیرشان شأن خود را نشان دادند؛ پاسخ رئیس‌جمهور نباید چیزی جز رهاسازی آب باشد
کد خبر: 613715
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۱۶:۰۰

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که طالبان باید طبق معاهدات بین‌المللی حق‌آبه هیرمند را بدهد، گفت که انتظار ما پاسخ عملی طالبان به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور است که این پاسخ چیزی جز رهاسازی آب به سمت منطقه نیست.

 

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی مالکی را در ادامه می خوانید:

  • طبق معاهدات بین‌المللی کشورها باید به تعهدات خود عمل کنند که همین شرایط را درباره دریای خزر می‌بینیم که کشورها طبق یک معاهده با یکدیگر ارتباط دارند و آن را انجام می‌دهند پس این‌که کشوری معاهده را بپذیرد و به آن پایبند نباشد کار درستی نیست، طبیعتا در مقابل آن کشور طرف دیگر از ابزارهای قانونی استفاده می‌کند.
  • زمانی که کرزای دولت قانونی افغانستان را برعهده داشت، اعلام می‌کرد که اگر یک قطره آب هم در افغانستان باشد نصف آن را به ایران می‌دهد چون نه تنها وظیفه قانونی براساس معاهدات بین‌المللی است که ایران در همه شرایط کنار مردم افغانستان بوده است؛ این تصور برای زمانی است که دولت قانونی در افغانستان حاکم بود. اکنون شرایط افغانستان تغییر کرده و حتی در درون کشور خود به خیلی‌ چیزها پایبند نیستند و همین وضعیت درباره مسائل بین‌المللی وجود دارد.
  • طبق گزارش وزارت نیرو شرایط منطقه خطرناک است در این وضعیت رئیس جمهور درباره موضوع حق‌آبه صحبت کرد که بدان معناست حاکمیت عمدتا شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های ذیربط پیگیر موضوع هستند رئیس جمهور هم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مواضعی را بیان داشتند که مورد توجه قرار گرفت و ملت ایران هم از این مواضع خوشحال شدند.
  • انتظار می‌رفت که طالبان تمکین کرده و با ادبیات و لحن خوب پاسخ رئیس جمهور ایران را بدهد نه این‌که با ادبیات نامناسب و تمسخرآمیز رفتار کند. البته که شأن خودشان را نشان دادند؛ الان ما منتظر پاسخ عملی طالبان هستیم که آن هم چیزی جز رهاسازی آب به سمت منطقه نیست.
  • این‌که طالبان در بیانیه خود اعلام کرده آب نیست، قابل قبول نیست چون تصاویر ماهواره‌ای همه نشان می‌دهد که پشت سد کجکی و کمال‌خان آب وجود دارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲

    چوب نادانی مسئولان بیسواد وجنگ طلب را مردم میخورندطالبان رو آوردند توتهران سوارماشین های آنچنانی شدند بلدنبودند سوارماشین بشوندپول دادند باج دادند حالا بخورید زدند تودهان رییسی چاره چیه تمام افغانی ها رو بیرون کنید تمام فرصت های شغلی خوب راگرفته اند کارفرما هم بیشترافغانی دوست دارد نه بیمه نه مزایا اول باید فکرمیکردید درآینده اینها بدبختی میشوندمن هرجا افغانی دیدیم کما بیش از خجالتش درآمدم ازبس کثیف هستندبه دخترها زنهای ایرانی نظربد دارند ببینم میزنم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها