کد خبر: 613403
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۸:۰۰:۲۰
| |

توصیه اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی روزنامه اصلاح‌طلب به دولت

روزنامه هم میهن نوشت: بهتر است دولت محترم در کنار پرداختن به سفرهای تمام‌نشدنی استانی و نیز قیمت‌گذاری بیهوده خودرو و سایر کالاها، آستین‌ها را بالا بزند و در یک چارچوب قابل‌قبول مسئله برجام را حل کند.

توصیه اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی روزنامه اصلاح‌طلب به دولت
کد خبر: 613403
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۸:۰۰:۲۰

روزنامه هم میهن از دولت خواسته بجای سفرهای استانی و قیمت‌گذاری دستوری، آستین را بالا بزند و برجام را احیا کند.

به گزارش هم میهن، توافق با عربستان و به تبع آن امارات، حتما گشایش‌های ارزی داشته ولی تا هنگامی که در مسیر برداشتن تحریم‌ها حرکت نشود، هیچ گشایش جدی‌ای در اقتصاد رخ نخواهد داد. به‌رغم تاکید بر برنامه و نیروی کارآمد، ولی تردیدی نباید داشت که توافق برجام یک مقدمه لازم برای بهبود امور است، زیرا اقتصاد ایران به‌گونه‌ای است که بدون داشتن روابط اقتصادی آزاد با جهان نمی‌تواند در مسیر توسعه و بزرگتر شدن گام بردارد، هیچ کشوری نمی‌تواند، ولی ایران از یک اقتصاد بسته ضربه شدیدی خواهد خورد.

این روزنامه در ادامه توصیه کرده است: بهتر است دولت محترم در کنار پرداختن به سفرهای تمام‌نشدنی استانی و نیز قیمت‌گذاری بیهوده خودرو و سایر کالاها، آستین‌ها را بالا بزند و در یک چارچوب قابل‌قبول مسئله برجام را حل کند و سپس سراغ اصلاح یارانه‌های انرژی برود به نحوی که مردم هم از آن راضی باشند. بدون این دو اقدام اساسی حتی نمی‌توان وارد مرحله سیاستگذاری علمی در حوزه اقتصاد شد. همچنین اصلاحات در سیاست اجتماعی جزو الزامات آرام‌سازی جامعه است، هم‌اکنون حجم بزرگی از فعالیت‌های حکومت در نیروی انتظامی، اطلاعاتی، قضایی و اجرایی صرف مقابله با موضوعاتی می‌شود که پایان‌ناپذیر است و همه نیروها را مستهلک می‌کند. با افزایش ممنوعیت‌ها و انواع گشت‌ها نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها