کد خبر: 612146
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

جماران:

گزارش «الشرق الاوسط» درباره ترور امام خمینی(ره) ادعایی خیالی است

جماران نوشت: تاکنون هیچ مقام امنیتی کشور یا هیچ یک از اعضای بیت و دفتر امام راحل سخن یا فرضیه ای مبنی بر چنین تروری را بیان نکرده یا تایید نکرده اند. طبعا موضوع بمباران بیت امام در پروژه کودتای نوژه موضوعی مجزاست که ظاهرا ربطی به این ادعای خیالی ندارد.

گزارش «الشرق الاوسط» درباره ترور امام خمینی(ره) ادعایی خیالی است
کد خبر: 612146
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰

روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به نقل از یک مقام پیشین اطلاعاتی حزب بعث (سالم الجمیلی) روایت هایی را از اقدامات تروریستی منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی مطرح کرد که جماران در گزارشی تاکید کرد: بخش هایی از این گزارش با توجه به آنکه نیازمند وجود اطلاعات مشابه از سایر منابع است قابل راستی آزمایی نیست، اما در خصوص بخش های مرتبط با امام خمینی(س) دو خطای فاحش وجود دارد که اصل روایت افسر یاد شده را زیر سوال می برد.

به گزارش جماران، بخش هایی از این گزارش با توجه به آنکه نیازمند وجود اطلاعات مشابه از سایر منابع است قابل راستی آزمایی نیست، اما در خصوص بخش های مرتبط با امام خمینی(س) دو خطای فاحش وجود دارد که اصل روایت افسر یاد شده را زیر سوال می برد:

1-در بخش مربوط به ترور آیت الله خامنه ای ادعا شده است که «قرار بود آیت الله(امام) خمینی نیز در این نشست حاضر شود اما حضورش به تاخیر افتاد و نجات یافت».

پر واضح است که این ادعا عاری از واقعیت است و امام خمینی از بعد اردیبهشت 1359 که وارد جماران شدند، تا پایان عمر خارج نشدند.

2-در بخش دیگر نیز ادعا شده است: «رسیدن به (امام) خمینی آسان نبود اما وجود یک روحانی نزدیک به او که احتمالا با مجاهدین خلق هم صنمی داشت، این ماموریت دشوار را آسان کرد. تیمی از سرویس اطلاعات عراق مأمور تهیه یک بمب کوچک برای کارگذاشتن در بالش (امام) خمینی شد. این بمب  در یک زمان اشتباه و زمانی منفجر شد که (امام) خمینی خارج از خانه بود. اما صِرف دستیابی به اتاق ایشان، موجب نگرانی شد».

در این زمینه چند نکته وجود دارد:

الف-تاکنون هیچ مقام امنیتی کشور یا هیچ یک از اعضای بیت و دفتر امام راحل سخن یا فرضیه ای مبنی بر چنین تروری را بیان نکرده یا تایید نکرده اند. طبعا موضوع بمباران بیت امام در پروژه کودتای نوژه موضوعی مجزاست که ظاهرا ربطی به این ادعای خیالی ندارد.

ب-نفوذ از طریق یکی از روحانیون اطراف امام هم ادعای مضحک دیگری است که این مقام اسبق بعثی بیان کرده است.

ج-در این بخش برای دومین بار ادعا شده است که (بمب) «زمانی منفجر شد که (امام) خمینی خارج از خانه بود). همانگونه که گفته شد امام اساسا هیچ گاه از جماران خارج نشدند و باز اساسا بمبی منفجر نشد که ایشان در آن هنگام از منزل خارج بوده باشند!

3-مدعیاتی مانند منتسب کردن ترور حضرت آیت الله خامنه ای به دستگاه اطلاعاتی بعث-در حالی که این ترور توسط گروه فرقان انجام شد- نیز از سخنانی است که برای اولین بار در این مطلب گفته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها