کد خبر: 611780
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۷:۱۲:۴۴
| |

خط‌ونشان نماینده مجلس برای بازرس ریاست جمهوری؛ در جایگاهی نیستی که در مورد مجلس صحبت کنی!

ارتباطی بین دریافت ماشین شاسی‌بلند و استیضاح فاطمی‌امین وجود ندارد

به عقیده یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، بازرس ریاست‌جمهوری در جایگاهی نیست که در مورد مجلس صحبت می‌کند زیرا قوه مقننه مستقل از قوه مجریه است.

خط‌ونشان نماینده مجلس برای بازرس ریاست جمهوری؛ در جایگاهی نیستی که در مورد مجلس صحبت کنی!
کد خبر: 611780
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۷:۱۲:۴۴

احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضع رسمی مجلس را یکشنبه قالیباف و نیکزاد در صحن علنی اعلام کردند و تأکید کردند که از اساس دریافت خودروی شاسی بلند توسط نمایندگانی که آقایان اعلام کردند صحت ندارد.حرف ما این است که هر موضوعی اگر صحت دارد باید شفاف به مردم اطلاع رسانی شود و این همان اصل حکمرانی است

به گزارش جماران، راستینه گفت: اینکه بازرس ویژه ریاست جمهوری در مورد مجلس صحبت می‌کند، در حالی‌ است که ایشان در جایگاهی نیست که در مورد مجلس صحبت می‌کند؛ قوه مقننه مستقل از قوه مجریه است و من به درویشیان متذکر می‌شوم که وظیفه وی  در چارچوب اشکالات در نهاد ریاست جمهوری و دستگاه‌های دولتی است. حال به طور شفاف با مردم صحبت کرده و اطلاع رسانی کنند. 

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم اگر نماینده‌ای به صورت غیر قانونی از رانتی استفاده کرده و خودرویی خارج از نوبت به واسطه‌ی رابطه‌ گرفته است، باید به مردم معرفی شوند. ما تا امروز از «شفافیت» به عنوان اصل مهم حکمرانی حمایت کردیم، قاطبه مجلس از این فضاهای رانتی مبرا و انقلابی است و این مدال انقلابی ظرفیت مهمی برای پیشرفت آرمان‌های کشور ما است. 

راستینه گفت: بسیاری تلاش می‌کنند مجلس را به حاشیه کشانده و رابطه مجلس و دولت را بهم بزنند. من به دولت مردان توصیه میکنم همانطور که مجلس خود را مقید به همدلی و هم‌افزایی با دولت می‌داند، دولتی‌ها مراقبت کنند در میدان این هم‌افزایی بازی نکنند، حتما موضع بازرس ریاست جمهوری از ابتدا غلط بوده؛ گرچه بعد از چند رور این موضع را اصلاح کردند اما باز هم باید نیتشان از سعه صدر بیشتری برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فاطمی امین رسما در دفاعیه خود این موضوع را تکذیب کرد، گفت: هیچ رابطه‌ای بین خبر دریافت ماشین‌های شاسی بلند توسط برخی نمایندگان با استیضاح فاطمی امین وجود ندارد، مزید بر اینکه این خبر از اساس کذب اعلام شده است. 

وی در پایان در خصوص اختلاف دولت و مجلس افزود: این اختلافات صحت ندارد و مجلس مقتدرانه خواسته‌ها و مطالبات مردم را پیگیری میکند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها