کد خبر: 611565
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۶:۰۶:۲۵
| |

سایت وزارت خارجه ایران هک شده است؟ + تصویر

وب‌سایت‌های وزارت خارجه امروز یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت از دسترس خارج شده است.

سایت وزارت خارجه ایران هک شده است؟ + تصویر
کد خبر: 611565
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۶:۰۶:۲۵

وب‌سایت‌های وزارت خارجه امروز یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت از دسترس خارج شده و پیام «به‌روزرسانی سامانه» بر روی آنها منتشر شده است.

به گزارش جماران، از سوی دیگر یک گروه هکری ادعا کرد «به وب‌سایت‌های وزارت خارجه ایران رخنه» و آن را هک کرده است.

این خبر در حالی در رسانه‌ها منتشر شده که وزارت امور خارجه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده و پیامی هم در این خصوص منتشر نکرده است.

photo_2023-05-07_15-57-41

 

یک مقام آگاه در وزارت خارجه: سرقت ۵۰ ترابایت اطلاعات از وزارت امورخارجه صحت ندارد

همچین سایت خبری فراز در گفت‌وگو با یک مقام آگاه وزارت امورخارجه حمله سایبری به سرورها و سایت وزارت امور خارجه ایران را تایید کرد.

به گزارش فراز، این مقام آگاه تاکید کرد در مورد این حمله سایبری بزرگ‌نمایی شده و سرقت ۵۰ ترابایت اطلاعات از وزارت امورخارجه صحت ندارد. به گفته این مقام آگاه، اطلاعاتی که گروه سایبری وابسته به گروه تروریستی مجاهدین خلق به آن‌ها دسترسی پیدا کرده، بسیار کمتر از میزان ادعا شده است. او افزود وزارت امور خارجه به زودی در بیانیه‌ای رسمی در این مورد روشنگری خواهد کرد.

این در حالی است که بی بی سی مدعی شده وبسایت وزارت امور خارجه هک شده و ۵۰ ترابایت اطلاعات مهم این وزارت‌خانه به سرقت رفته است.

یک گروه هکری وابسته به سازمان تروریستی مجاهدین‌خلق مدعی شده است که امروز سایت و سرورهای وزارت امور خارجه کشورمان را هک کرده است. این گروه همچنین ادعا کرده است که تعدادی از اسناد به سرقت رفته را منتشر کرده است.

این گروه هکری در کانال تلگرام خود مدعی شده که به «سرور اصلی آرشیو وزارت‌خانه با ظرفیت ۵۰ ترابایت حاوی بک‌آپ سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی و سرورها» دسترسی پیدا کرده است.

این گروه وابسته به سازمان تروریستی مجاهدین خلق مدعی است از میان اسناد سرقت شده، «چارت سازمانی و کدهای مکاتبات»، «لیست مدیران کل»، «فهرست پرسنل نمایندگی‌ها در تمام کشورها در ۱۵۸ صفحه»، «لیست اعضای شورای مرکزی و مشاورین و فرماندهان پایگاههای مرکز مقاومت بسیج وزارت امور خارجه با شماره تلفن و فکس و سمت نفرات»، «لیست سازمان بسیج کربلا در وزارت خارجه»، «لیست پلاکهای محرمانه خودروها»، «لیست ۱۰ هزار ۸۷۸ نفر از پرسنل وزارت خارجه با تمام مشخصات»، «لیست ۶ هزار ۴۳۲ نفر با کدهای ویژه پرسنلی»، «لیست خودروهای در اختیار مدیران کل، سایر نهادها و نمایندگی‌ها» و «لیست تلفن معاونین و مدیران کل» را در فضای مجازی منتشر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه: سرور‌ها و سامانه‌های وزارت خارجه هک نشده‌اند؛ تنها سایت وزارت خارجه هک شده

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعاهای رسانه‌ای مطرح‌شده مبنی بر دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و همچنین هک سرورها و سامانه‌های وزارت امور خارجه را تکذیب کرد.

ناصر کنعانی یکشنبه‌شب در موضع‌گیری رسانه‌ای گفت: تمامی سامانه‌های خدمت‌رسان وزارت امور خارجه فعال بوده و در حال بهره‌برداری است.

او افزود: تنها، سایت اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه مورد حمله هکری قرار گرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و هم اکنون در دسترس عموم است.

کنعانی تاکید کرد: اطلاعات منتشرشده به نام وزارت امور خارجه در فضای مجازی جعلی و غیر قابل استناد بوده و ارتباطی با اتفاق امروز نداشته و صرفا بزرگنمایی رسانه‌ای است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها