کد خبر: 611256
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۸:۰۵:۴۹
| |

​هشدار یک نماینده سابق به نمایندگان امروز :

بساط بی‌کفایتی و اسراف در مجلس را جمع کنید

​کمال الدین پیرموذن نوشت: مردم تحمل بار و هزینه‌های دولت و مجلس و حاکمیتی این‌چنین را ندارد و ملت این هزینه ها را از موارد بحران‌زای اقتصادی و اجتماعی بحق د بمی‌پندارنساط کوتاهی و بی‌کفایتی و اسراف خویش را جمع کنید.

 بساط بی‌کفایتی و اسراف در مجلس را جمع کنید
کد خبر: 611256
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۸:۰۵:۴۹

کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «چرا حال مردم این‌گونه است؟» در روزنامه اعتماد نوشت: حال که مجلس شورای اسلامی با ارایه طرحی بحران‌ساز در اوایل مجلس یازهم و با تحریک جریان خاص ضد جمهوریت موجود در ساختار قدرت ، زمینه مشکل تراشی برای احیای برجام را فراهم کرد ضروری است تا مقطع تعامل سازنده و برد- برد با دنیا و به فرجام رسیدن برجام در سال‌های آتی طرح یک فوریتی صرفه‌جویی ملی را تصویب کنند و در آن طرح نکات مهمی همچون کاهش 80 درصدی هزینه سفرهای خارجی حقوق‌بگیران نظام، کاهش هزینه‌های همایش‌های داخلی و بین‌المللی ، ممنوعیت استفاده از خودروهای دولتی برای نیازهای شخصی، به حداقل رساندن کمیسیون‌های بین کشورها، قطع ارز ماموریتی تمام مقامات از جمله نمایندگان مجلس، وزرا، معاونان و سران سه قوا و معاونان و مدیران کل و... را در دستور کار قرار دهند.

البته به نظر بنده، تمام موارد صرفه‌جویی ضروری، از اختیارات و وظایف دولت به اصطلاح انقلابی و ساده‌زیست است و از ضروریات و واجبات وظایف دولت در مواجهه با بحران اقتصاد مالی کنونی است. نمایندگان شاسی‌بلند بگیر و نگیر، مگر نمی‌دانند که منابع درآمدی دولت در برابر هزینه‌ها به قدری ناکافی است که دولت برای تامین بخشی از منابع درآمدی اش، اقداماتی همچون چاپ اسکناس و افزایش پایه پولی و نقدینگی و تورم لجام گسیخته انجام داده است و با استقراض از سیستم بانکی، پیش‌فروش و فروش نفت به قیمت ارزان و کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی و عدم حمایت از واحدهای صنعتی و مستمری‌بگیران شاغل و بازنشسته، تابلوی روزشماری را برای پایان فعالیت های دولت فعلی در نخستین دوره در روی میز کارمندی خویش نصب کرده است. مگر نمایندگان مجلس یازدهم، در جریان وضع معیشتی معلمان و کارکنان دولت و کل جماعت حقوق‌بگیران جامعه و تناسب حقوق‌های دریافتی با هزینه‌های فعلی و تورم کمرشکن و افسارگسیخته نیستند؟ مگر نمی‌دانند که چاپ اسکناس و گرفتن قرض از سیستم بانکی داخلی، تورم‌زاست؟ 

مگر نمی‌دانند که تنها راه فوری و کوتاه‌مدت برون رفت موقت از مشکلات اقتصادی و مالی دولت، همان صرفه‌جویی در هزینه‌های زیانبار موجود جاری و اولویت‌بندی در هزینه‌های عمرانی است تا بخشی از منابع دولت برای تامین هزینه‌های موجود جاری و یا واجد اهمیت بنیادی در سیاست‌های درازمدت آزاد شود؟

نمایندگان مجلس یازدهم که درگیر بحران های فراوانی هستید! به شما هشدار می‌دهم که کشور و ملت ما در این روزگار سخت‌ترین و تنگ‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را تجربه می‌کنند. تورم افسارگسیخته، تنگناهای بودجه‌ای دولت، بیکاری، گرانی و بحران عدم خرید تولیدات کارخانه ها در کشورمان و در خارج از کشور، رکود و ورشکستگی روزافزون صنایع، فشارهای روزافزونی که بر صاحبان درآمد ثابت وارد می‌شود، بی‌عدالتی های جاری و مزمنی که از این طریق بر بخش عظیم از مردمان و شهروندان و هموطنان به طور روزافزون وارد می‌شود، و رویکرد برخی خواص به حیف و میل بیت‌المال و اختلاس و رویکرد مردمان به انواع فساد و مشاغل فاسد برای گذران زندگی و سیر کردن شکم خود و خانواده، اموری نیستند که بر کسی پوشیده باشد یا نیاز به ارایه آمار و مدارک داشته باشند.

در همین اوضاع، همان اندک صنایعی که از سال‌ها، بلکه دهه‌های قبل تکوین یافته بودند و در صورت تصویب برجام در مجلس شما و رونق اقتصاد و تولید در حدود ظرفیت اسمی می‌توانستند بخش قابل توجهی از نیازهای داخلی جامعه را تامین کنند بیشتر به دلیل رکود بازار و بحران تقاضاهای کالا و خدمات و تنگناهای فروش انبارهای‌شان مملو از کالاهای ساخته، ولی فروش نرفته شده است. همین امر، آنها را با توقف تولید و ورزشکستگی مواجه می‌سازد. به داد کارآفرینان و آحاد ملت برسید! در کنار همه این مشکلات و نقایص حاد اقتصادی ، دولت و ساختاری بسیار گسترده و پرهزینه داریم. این در حالی است که مردم تحمل بار و هزینه‌های دولت و مجلس و حاکمیتی این‌چنین را ندارد و ملت این هزینه ها را از موارد بحران‌زای اقتصادی و اجتماعی بحق د بمی‌پندارنساط کوتاهی و بی‌کفایتی و اسراف خویش را جمع کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها