کد خبر: 610587
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تعبیر «تعارض» شورای نگهبان و مجلس تعبیر درستی نیست؛ تاییدکننده شورای نگهبان نیستیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعبیر اختلاف یا تعارض شورای نگهبان و مجلس تعبیر دقیق و صحیحی نیست. شان مجمع تشخیص این نیست که بگوید حرف شورای نگهبان درست است.

تعبیر «تعارض» شورای نگهبان و مجلس تعبیر درستی نیست؛ تاییدکننده شورای نگهبان نیستیم
کد خبر: 610587
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۰:۴۰:۰۰

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعبیر اختلاف یا تعارض شورای نگهبان و مجلس تعبیر دقیق و صحیحی نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در اجلاس نخبگان، نظریه‌پردازی و سیاست‌گذاری کلان گفت: مجلس مصوبه ای را بر اساس مصلحت خود تصویب می کند و ادعایی برای مخالف شرع و قانون بودن ندارد.

وی با بیان این‌که «شان مجمع تشخیص این نیست که بگوید حرف شورای نگهبان درست است » خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص نظر شورای نگهبان را تایید نمی کند چون فقیه نیست که این کار را بکند.

وی توضیح داد: کار مجمع تشخیص عبارت است از تشخیص مصلحتی که مجلس به لحاظ آن مصحلت، ادعا کرده که من بر مصوبه اصرار دارم . مجمع تشخیص باید بگوید که اصرار مجلس بر یک مصوبه و بر خلاف نظر شورای نگهبان، درست است یا نه.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس به لحاظ وظیفه رسمی حق ندارد بگوید مصوبه‌ای خلاف شرع است یا نه بلکه باید بگوید این مصوبه بر مصلحت هست. مجمع تشخیص، مصلحت را تشخیص می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها