کد خبر: 609818
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۶:۴۰:۵۸
| |

حادثه ماهان از زبان عضو خانواده افتاده‌پور:

می‌خواستند تا رسیدن سپاه چند نفر را در اتوبوس حبس کنند/ اجازه دیدن جسد را ندادند و خودشان کفن کردند

عضو خانواده «کلثوم افتاده پور»، زن فوت شده در درگیری در کرمان بر سر موضوع حجاب گفت: سرنشینان اتوبوس قصد داشتند اعضای خانواده را به زور داخل اتوبوس حبس کنند و «زنگ بزنند پلیس یا سپاه بیایند که به اصطلاح این‌ها را امر به معروف کنند»، در این مقطع، راننده پژوپارس که نوه خانم افتاده‌پور بوده چرخی با ماشین زد که اعضای خانواده را سوار کند.

می‌خواستند تا رسیدن سپاه چند نفر را در اتوبوس حبس کنند/ اجازه دیدن جسد را ندادند و خودشان کفن کردند
کد خبر: 609818
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۶:۴۰:۵۸

سوم اردیبهشت خبر فوت فردی در جریان یک درگیری بر سر حجاب در باغ شازده کرمان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. ساعاتی بعد ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که جزییات بیشتری از این حادثه را روشن می‌کرد. «خبرگزاری میزان» ارگان اطلاع رسانی قوه قضاییه شب چهارشنبه اطلاعات جدیدی از جزییات این حادثه را منتشر کرد. این خبرگزاری حادثه روز سوم اردیبهشت ماه در باغ شازده ماهان که به کشته شدن یک خانم منجر شده را تایید کرده و از بازداشت دو نفر در ارتباط با این نزاع خبر داده است.

به گزارش رویداد24، حادثه تازه‌ای در باغ شازده ماهان افتاده که ظاهرا شروع حادثه درگیری لفظی دو گروه بر سر رعایت حجاب بوده است. در این حادثه یک فرد جان خود را از دست داده و در ادامه بدون حضور و مجوز اعضای خانواده غسل و کفن شده است. رویداد۲۴ با یکی از اعضای خانواده متوفی درباره جزییات حادثه گفتگو کرده است.

رویداد۲۴ سوم اردیبهشت خبر فوت فردی در جریان یک درگیری بر سر حجاب در باغ شازده کرمان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. ساعاتی بعد ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که جزییات بیشتری از این حادثه را روشن می‌کرد. «خبرگزاری میزان» ارگان اطلاع رسانی قوه قضاییه شب چهارشنبه اطلاعات جدیدی از جزییات این حادثه را منتشر کرد. این خبرگزاری حادثه روز سوم اردیبهشت ماه در باغ شازده ماهان که به کشته شدن یک خانم منجر شده را تایید کرده و از بازداشت دو نفر در ارتباط با این نزاع خبر داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوفی، خانم «کلثوم افتاده پور» نام دارد. خانم افتاده پور اصالتا اهل «رودخانه» استان هرمزگان و ساکن شهرستان رودان است. رویداد۲۴ با یکی از نزدیکان درجه یک خانم افتاده‌پور که از جزییات حادثه اطلاع داشته گفتگو کرده است. این عضو خانواده در تشریح حادثه آن روز به رویداد۲۴ چنین می‌گوید: اولا بگویم که برخی گفتند درگیری به خاطر مسائل قومی بود که چنین چیزی کاملا دروغ است. دلیل درگیری تذکر گروهی از مسافران به خانواده ما برای رعایت حجاب بود. این افراد برای تذکر از الفاظ توهین‌آمیز زیادی استفاده کردند که من شرمم می‌آید بگویم چه چیزهایی به خانواده ما گفته شد.

جوری حرف می‌زدند که انگار بگویند ما تصمیم‌گیرنده هستیم و گردن کلفتیم

به گفته این عضو خانواده متوفی، هرمزگان نزدیک استان کرمان است و به طور معمول اهالی جنوب هر موقع هوا خوب باشد، برای گردش سمت استان کرمان ن می‌روند. خانواده ما شامل دختران مرحوم کلثوم افتاده‌پور و همسرانشان به همراه چند نوه دختری و همسرانشان در سفر به کرمان و بازدید از باغ شازده ماهان بودند. اعضای خانواده قبل از ورود به باغ شازده، کنار جاده اطراق کرده بودند و طبیعی است در سفرهای خانوادگی برای استراحت کسی کنار جاده بماند و طبیعی‌تر است که شاید شال دختران بیفتد. معمولا وقتی خانواده حضور داشته باشد، کسی به حرمت خانواده چیزی نمی‌گوید زیرا خب همسر و مادر و پدر و ... حضور دارند و نیازی به دخالت فرد دیگری نیست. وقتی خانواده کنار جاده بودند، یک اتوبوس که پلاک استان کرمان نداشت و بعدا گفتند زائران حاج قاسم سلیمانی هستند، از راه رسیدند و حرف‌هایی زدند. حرف زدنشان جوری بود که انگار بگویند ما تصمیم‌گیرنده هستیم و گردن کلفتیم و با همین لحن سخن می‌گفتند.

الفاظ بی‌شرمانه‌ای خطاب به دختران خانواده گفتند

او ادامه می‌دهد: «همزمان با ورود اتوبوس، نزاع رخ می‌دهد که دلیل آن هم همین موضوعی بود که گفتم. آنها برای اینکه تذکر افتادن شال بدهند، از الفاظ رکیکی استفاده کردند که شبیه «متلک‌پرانی»‌های زمان قدیم بود که به دخترانی که از کوچه رد می‌شدند، گفته می‌شد. یک خانم به خواهرزاده من گفت شالت را درست کن، اما این‌ها اهمیت نداند. چند بار حرفش را تکرار کرد، اما هر بار بی‌محلی کردند.»

به گفته این عضو خانواده مرحوم خانم افتاده‌پور، زمان برگشت اعضای خانواده از باغ شازده یک بار دیگر به اعضای سرنشین اتوبوس بر می‌خورد. این بار تذکر‌ها شکل توهین‌آمیزتری می‌گیرد و یکی از خانم‌ها به نوه خانم افتاده‌پور می‌گوید «شالت را که انداختی، یک باره شلوارت را هم بنداز پایین.»

او می‌گوید بعد از شنیدن این عبارت هم خانواده اهمیتی ندادند و به راهشان ادامه دادند، اما این بار یکی از مردان سرنشین اتوبوس لفظ توهین‌آمیز دیگری خطاب به یکی از نوه‌ها به کار می‌برد که رویداد۲۴ از انتشار این سخنان که این عضو خانواده افتاده‌پور مدعی شده، معذور است. به گفته این عضو خانواده متوفی، استفاده سرنشینان اتوبوس از این الفاظ واکنش تند همسر یکی از نوه ها و مردان خانواده را به دنبال دارد.

روایت عضو خانواده متوفی با بخشی از روایت قوه قضاییه که در خبرگزاری میزان منتشر شده همخوانی دارد. منبع مطلع خانواده متوفی درباره بخشی از گزارش قوه قضاییه که به حرکات نمایشی یک پژو پارس با هدف زیرگرفتن سرنشینان اتوبوس اشاره کرده هم توضیح داده است.

می‌خواستند چند نفر را در اتوبوس حبس کنند تا سپاه و پلیس بیاید

او به رویداد۲۴ گفته این پژو پارس برای خانواده او بوده و اصلا قصد زیرگرفتن کسی را نداشته است. او می‌گوید سرنشینان اتوبوس قصد داشتند اعضای خانواده را به زور داخل اتوبوس حبس کنند و «زنگ بزنند پلیس یا سپاه بیایند که به اصطلاح این‌ها را امر به معروف کنند»، در این مقطع، راننده پژوپارس که نوه خانم افتاده‌پور بوده چرخی با ماشین زد که اعضای خانواده را سوار کند و اینطور نبود که بخواهد حرکت نمایشی انجام بدهد.

وقتی خانم افتاده پور فوت کرد، به اتوبوس سنگ زدند

این منبع آگاه گفته فحش‌های بسیار بدی به خانواده من دادند و اتوبوس این‌ها کنار ماشین‌های ما پارک بود. معلوم نیست چه کسی یک ضربه‌ای به مادر ما زد که روی زمین افتاد. یک پزشک هم در جمع حاضر بود و زمانی که اعلام کرد ایشان دیگر نفس نمی‌کشند، خانواده ما جوش آورد و چند تا سنگ هم به سمت اتوبوس پرتاب کرد. وگرنه تا قبل از این اصلا درگیری فیزیکی نداشتند؛ هرچند آن‌ها با تلفن دائم تهدید می‌کردند که به فلان مقام و ... زنگ می‌زنند.

او می‌گوید دعوا را سرنشینان اتوبوس شروع کردند و با توهین‌هایشان خانواده ما هم جوش آورد. لحن حرف زدنشان را هم که در فیلم دیدید که یک جایی می‌گفتند «مُرد که مُرد به درک»! این بخش واقعا بهترین برخوردشان با ما بود.

خودشان خانم افتاده پور را غسل کردند و اجازه ندادند کسی جسد را ببیند

این عضو خانواده متوفی می‌گوید مادر ما را بردند بیمارستان در حالی که تمام کرده بود. قبل از خاک کردن هم اصلا نگذاشتند ما ایشان را ببینیم که بفهمیم ضربه‌ای خورده یا نه. خودشان غسل و کفن کردند. دختران خواهر خانم افتاده‌پور که بسیار متدین هستند می‌خواستند خودشان غسل و کفن را انجام بدهند، اما وقتی رسیدند دیدند همه کار‌ها انجام شده و آماده دفن در بهشت زهرای رودان است. خودشان کفن کردند گفتند بیایید نماز میت را بخوانید. خودشان از سردخانه مجوز گرفتند و مستقیم بردند غسالخانه. تشییع جنازه سه شنبه ۵ اردیبهشت برگزار شد. حتی نگذاشتند جسد را ببینیم و پزشک قانونی نگاه کند که مشخص شود جای ضربه وجود دارد.

این عضو خانواده متوفی برخی گزارش‌ها درباره وجود جای عمل قلب روی بدن خانم افتاده پور را تایید کرده و گفته عمل قلب باز کرده بود، اما تا همان روز حادثه حالش خوب بود. قلب که الکی نمی‌گیرد. خانم افتاده‌پور یک شیرزن بود و با این بحث‌ها و دعوا‌ها هم چیزیش نمی‌شد. اگر عکس ایشان را هم ببینید، متوجه می‌شوید که حجاب ایشان از صفر تا صد، همان صد است اما واقعا اینها به اسم تذکر کاری کردند که یک نفر که بزرگتر خانواده ما بود، فوت کنند.

یک عضو خانواده افتاده پور را بازداشت کردند که کسی خبری منتشر نکند

او گفته یکی از اعضای خانواده خانم افتاده‌پور احضار شده و فشار روی خانواده برای اینکه هیچ خبری منتشر نشود بسیار زیاد است. به گفته او کسی از اعضای خانواده بازداشت نیست، اما خانواده را تهدید کرده‌اند که حرفی نزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها