کد خبر: 608403
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۱:۲۰:۰۴
| |

یک توجیه اصول‌گرایانه دیگر درباره رفراندوم

چون در جمهوری اسلامی هر سال انتخابات برگزار می‌شود، همه‌پرسی موضوعیت ندارد!

روزنامه همشهری نوشت: در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی اجرای همه‌پرسی موضوعیت خود را از دست می‌دهد چراکه در زمان کوتاهی مردم می‌توانند رأی مثبت خود را به یک فرد، جریان یا گروه برای حضور در راس تصمیم‌گیری از او پس بگیرند و به تفکری که سازوکاری متناسب و نزدیک با خواسته‌هایش را ایجاد می‌کند، رأی دهند.

چون در جمهوری اسلامی هر سال انتخابات برگزار می‌شود، همه‌پرسی موضوعیت ندارد!
کد خبر: 608403
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۱:۲۰:۰۴

روزنامه اصولگرای همشهری مدعی شد چون در جمهوری اسلامی هر سال انتخابات برگزار می‌شود، همه‌پرسی موضوعیت خود را از دست می‌دهد!

به گزارش همشهری، شاید نظام جمهوری اسلامی جزو معدود نظام‌های سیاسی دنیا باشد که تقریبا هر سال در آن انتخابات برگزار می‌شود. به‌روزرسانی ارکان مختلف قدرت از قوه اجرایی و قانون‌گذاری گرفته تا سطوح مدیریت خرد محلی و شهری زمینه را برای اعمال نظر و حاکمیت رأی مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور فراهم کرده است. به‌عنوان نمونه، در دوره‌ای مردم احساس می‌کنند رأی و نظر آنان به یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و از این‌رو به او بیش از20میلیون رأی می‌دهند اما بعد از مشاهده عملکرد او و حامیانی که دارد، در انتخابی دیگر درست به نیرو و تفکری برخلاف تفکر موجود رایی بالاتر می‌دهند تا ایده و تفکر جدیدی را بر حکمرانی جامعه مسلط کنند. با چنین رویه‌ای در نظام حکمرانی و اعمال رأی و نظر مردم در حاکمیت سیاسی – اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی اجرای همه‌پرسی موضوعیت خود را از دست می‌دهد چراکه در زمان کوتاهی مردم می‌توانند رأی مثبت خود را به یک فرد، جریان یا گروه برای حضور در راس تصمیم‌گیری از او پس بگیرند و به تفکری که سازوکاری متناسب و نزدیک با خواسته‌هایش را ایجاد می‌کند، رأی دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها