کد خبر: 607535
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

حمایت روزنامه شهرداری از طرح پلیس برای برخورد با بی‌حجابی: امر «پسندیده‌ای» است

روزنامه همشهری نوشت: در مجموع همین اقداماتی که فراجا می‌خواهد انجام دهد، چون به‌صورت غیرمستقیم با قانون‌شکنان حجاب برخورد می‌شود، امر پسندیده‌ای است.

حمایت روزنامه شهرداری از طرح پلیس برای برخورد با بی‌حجابی: امر «پسندیده‌ای» است
کد خبر: 607535
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه همشهری در سرمقاله امروز خود به قلم محمدصالح جوکار، نماینده مجلس از طرح پلیس برای برخورد با زنان بدون حجاب حمایت کرد و آن را «پسندیده» خواند.

به گزارش همشهری، حجاب، امری شرعی و دینی است، به‌طوری که همگان باید آن‌ را رعایت کنند. نمی‌شود عده‌ای به‌طور خودجوش حجاب را در ایران اسلامی رعایت نکنند چون تنها کسی که از این کشف حجاب و قانون‌شکنی‌ها سود می‌برد، دشمن است. درواقع دشمن از این راه به‌دنبال ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف جامعه است. پس باید یک‌سری اقدامات ایجابی در جامعه انجام شود. همزمان باید یک‌سری اقدامات را مثل همین منع ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها در جامعه اجرایی کنیم تا با کسانی که از روی لجاجت بی‌قانونی می‌کنند، برخورد شود.یعنی همین کاری که فرماندهی انتظامی کشور قصد انجام آن را دارد.اما این نکته را یادآور می‌شوم که راهکار پلیسی اصلا پیشنهاد نمی‌شود. چون قطعا این کار شدنی نیست و تنها هزینه‌های جامعه را بیشتر می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: در مجموع همین اقداماتی که فراجا می‌خواهد انجام دهد، چون به‌صورت غیرمستقیم با قانون‌شکنان حجاب برخورد می‌شود، امر پسندیده‌ای است. درحقیقت وقتی فردی جرمی در جامعه انجام می‌دهد، قاضی متناسب با آن جرم برایش حکم تعیین می‌کند. پس باید تناسب را در امر قانون‌شکنی حجاب درنظر بگیریم و با قانون‌شکنان متناسب با جرمشان برخورد کنیم. البته این برخوردها تا جایی که ممکن است باید در سایه رافت اسلامی صورت بگیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها