کد خبر: 606271
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۸:۰۰:۴۸
| |

زهرا شیخی نماینده مجلس خبر داد

تعریف سامانه پنجره، در لایحه ارتقای امنیت زنان

به گفته نماینده اصفهان در مجلس، در لایحه ارتقای امنیت زنان زمانی که زن در چرخه قضایی قرار می‌گیرد برای حمایت از آن خلاهای قانونی پوشش داده شده است.

تعریف سامانه پنجره، در لایحه ارتقای امنیت زنان
کد خبر: 606271
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۸:۰۰:۴۸

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ارتقای امنیت زنان اساساً به منظور تقویت حوزه حمایتی دو رویکرد پیشگیرانه و حمایت‌های حقوقی و قضایی با ابزارهای متفاوت برجسته شده است و تلاش شده تا به لحاظ قانونی در آن ضمانت اجرای مناسبی دیده شود.

به گزارش فارس، شیخی گفت: در این لایحه زمانی که زن در چرخه قضایی قرار می‌گیرد برای حمایت از آن هم خلاهای قانونی پوشش داده شده و در مواردی نیز اگر مجازات بازدارنده نبوده، تشدید مجازات دیده شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: ایجاد حلقه اتصال بین دستگاه‌های اصلی در موضوع حمایت از زنان در برابر آسیب به منظور پرهیز از رویکرد جزیره‌ای از طریق ایجاد سامانه پنجره ارائه خدمات و ایجاد فصل نظارت و پایش از دیگر مزایای این لایحه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مداخلات اجتماعی و کیفری و سو رفتار به واسطه تصویب لایحه کاهش خواهد یافت، اما با توجه به ابعاد مختلف این مسئله و علل متعددی که سبب سو رفتار می‌شود، مسلما به صفر نخواهد رسید. از سوی دیگر لازمه کاهش این مسئله اجرای کامل قانون به ویژه اقدامات پیشگیراننده و مداخلات اجتماعی و فرهنگ‌سازی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف تصویب این قانون اصلاح نگرش‌ها در جامع است، گفت: جدا از اینکه در اجرای این قانون چه رخ خواهد داد، تصویب قانون در اصلاح نگرش‌ها موثر خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها