کد خبر: 605686
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۲:۰۹:۳۴
| |

ادعای آکسیوس:

اسرائیل از اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا در مورد ایران نگران شده

یک وبسایت امنیتی نوشت: مقامات اسرائیلی از اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد «بمب اتمی ایران» نگران شده‌اند.

اسرائیل از اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا در مورد ایران نگران شده
کد خبر: 605686
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۲:۰۹:۳۴

پس از اینکه مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به قانونگذاران گفت که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای «میدانی» دست یابد، اسرائیل اعتراض خود را اعلام کرده و به دنبال «توضیحات» از کاخ سفید بوده است، زیرا می‌ترسد که زبان ژنرال میلی نشان‌دهنده تغییر در سیاست آمریکا باشد.

به گزارش شفقنا به نقل از آکسیوس، مقامات اسرائیلی زنگ خطر را پس از آن به صدا درآوردند که ژنرال میلی هفته گذشته در کنگره شهادت داد و اظهار داشت که واشنگتن «به عنوان یک سیاست که ایران سلاح هسته ای میدانی و آماده شلیک نخواهد داشت» متعهد است. این رسانه گفت که مقامات اسرائیلی بر این باورند که اظهارات وی می‌تواند به این معنا باشد که ایالات متحده «برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران را تحمل می‌کند» تا زمانی که هیچ بمبی بر روی موشک یا سایر سیستم‌های پرتابی «سوار» نشود.

چندین منبع ناشناس به آکسیوس گفتند که این نگرانی‌ها از دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، وزارت جنگ، وزارت خارجه و سرویس اطلاعاتی موساد ناشی می‌شود و خاطرنشان کردند که شهادت مایلی در کنگره «مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را تا حدی نگران کرد که اعتراض کردند».

این گزارش‌ها درحالی منتشر می‌شود که ایران بارها اعلام کرده قصد ساخت بمب اتمی ندارد.

مقامات اسرائیلی ژنرال میلی را تحت فشار قرار دادند تا «اظهاراتش را روشن کند یا آنها را پس بگیرد» و چند روز بعد در جلسه دیگری در مجلس نمایندگان، میلی بیانیه مشابهی را در مورد ایران ارائه کرد، اما بدون کلمه «میدانی یا مسلح».

یک مقام ارشد اسرائیلی به آکسیوس گفت: ما از دولت بایدن خواستیم این مشکل را برطرف کند و آنها این کار را کردند.

با این حال، سخنگوی ستاد مشترک آمریکا بعداً گفت که سیاست ایالات متحده در قبال ایران مثل گذشته باقی می‌ماند و افزود که لحن قبلی میلی هیچ تغییری را نشان نمی‌دهد و صرفاً یک زبان عامیانه نظامی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها