کد خبر: 605645
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۰:۱۸
| |

روزنامه کیهان: مگر جمهوری اسلامی موجودی متحجر بوده که با چند آشوب به خود بیاید و تغییر کند!

روزنامه کیهان نوشت: برخی در این روزها از ضرورت تحول می‌گویند. گویی نظام موجودی متحجر و جامد بوده که با تجربه چند آشوب و ناآرامی خیابانی به خود آمده و راه تغییر را می‌جوید!

روزنامه کیهان: مگر جمهوری اسلامی موجودی متحجر بوده که با چند آشوب به خود بیاید و تغییر کند!
کد خبر: 605645
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۰:۱۸

روزنامه کیهان به تفسیر آنچه بعد از اعتراضات به عنوان لزوم ایجاد «تحول» مطرح شد پرداخته  نوشته: مگر جمهوری اسلامی موجودی متحجر بوده که با چند آشوب به خود بیاید و تغییر کند!

به گزارش کیهان، برخی از فعالین رسانه‌ای و صاحبان تریبون در این روزها از ضرورت تحول می‌گویند، اما ریشه لزوم تحول آن را نه به ذات انقلاب، بلکه به حوادثی از قبیل اغتشاشات 1401 برمی‌گردانند و گاه اظهار امیدواری می‌کنند که نظام پس از تجربه این اعتراضات (اغتشاشات)‌، ضرورت تحول و تغییر را درک کرده و از رویکرد قبلی خود دست بردارد. گویی نظام موجودی متحجر و جامد بوده که با تجربه چند آشوب و ناآرامی خیابانی به خود آمده و راه تغییر را می‌جوید! آنچه دشمنان خارجی و برخی پیروان آنها در داخل کشور، در روزنامه‌ها و فضای مجازی و امثالهم به عنوان تغییر و تحول و اصلاح می‌گویند، در حقیقت، تبدیل جمهوری اسلامی از یک نظام دینی مردم‌سالار به حکومتی است که در بهترین حالت گرچه رنگ و لعاب دموکراسی داشته باشد، اما فاقد استقلال، وابسته به قدرت‌های استکباری و مطیع اوامر آنها باشد. شبیه آنچه رژیم پهلوی بود. 

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: هر تغییری که به تضعیف و کنارگذاشتن اصول انقلاب منجر شود، نه تنها سازنده و مفید نخواهد بود، بلکه نقاط قوت فعلی را نیز از بین خواهد برد. چنین تغییری را نباید تحول بلکه بایستی تحجر و ارتجاع نامید. پس لازم است کسانی که از تحول سخن می‌رانند، پیش از هرچیز تکلیف خود را با اصول و مبانی نظام و انقلاب روشن سازند و در پوشش تحول، تحجر را به مردم شریف ایران غالب نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها