کد خبر: 605292
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۱:۲۰:۱۲
| |

روزنامه جام جم:

هرقدر زنان پوشید‌ه‌تر باشند جامعه دموکراتیک‌تر خواهد بود

روزنامه جام جم نوشت: زن هر قدر پوشیده‌تر و عفیف‌تر در جامعه ظاهر شود، توجه دیگران را به خود دور می‌کند. چنین جامعه‌ای نمی‌تواند حکومتش دموکراتیک و مردمی نباشد.

هرقدر زنان پوشید‌ه‌تر باشند جامعه دموکراتیک‌تر خواهد بود
کد خبر: 605292
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۱:۲۰:۱۲

روزنامه اصولگرای جام جم اینگونه تحلیل کرد که هرقدر زنان پوشید‌ه‌تر باشند جامعه سیاسی‌تر، دموکراتیک‌تر و مردمی‌تر خواهد بود!

به گزارش جام جم، فرهنگ بی‌حجابی نقش به‌سزایی در سیاست‌زدایی از جامعه دارد. چون فرد بی‌حجاب و برهنه توجه دیگران را به خود جلب کرده و خود را سوژه انظار و چشمان دیگران می‌کند. به ‌این ترتیب، دیگرانی که مجذوب سیمای زن بی‌حجاب و غیرعفیفه می‌شوند، توجه‌شان از امر دیگر دور می‌شود. حال اگر این امر عمومیت پیدا کند، به گونه‌ای بی‌حجابی و عریان‌گری در جامعه اولویت اصلی باشد، طبعا افکار عمومی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حوزه سیاست که عرصه عمل دولت است از اولویت و اهمیت می‌افتد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: زن هر قدر پوشیده‌تر و عفیف‌تر در جامعه ظاهر شود، توجه دیگران را به خود دور می‌کند و در نتیجه مسائلی مهم‌تر از زیبایی‌‌های ظاهری اهمیت پیدا می‌کند. حال اگر این فرهنگ در جامعه عمومیت پیدا کند، آرامش روحی بر جامعه مستولی شده و توجه افکار عمومی به امر سیاسی و به‌طور کلی به حوزه سیاست بیشتر می‌شود، چون یکی از اصلی‌ترین عوامل سیاست‌زدایی از جامعه؛ یعنی فرهنگ بی‌حجابی و عریان‌گری غایب است. لذا جامعه به میزانی که پایبند به فرهنگ حجاب و عفاف است، سیاسی است. چنین جامعه‌ای نمی‌تواند حکومتش دموکراتیک و مردمی نباشد. بر این اساس، یکی از دلایل این است که جامعه ایرانی سیاسی‌ترین جامعه جهان بوده و سیطره فرهنگ حجاب و عفاف بر آن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها