فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع مجلس:

رئیسی به جای اصلاح تیم اقتصادی‌ خود از آن‌ها حمایت می‌کند/ سلامت کاری و پاکدستی صرف، چاره کار نیست

یک نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور هم به جای ترمیم و اصلاح این تیم، حمایت بیش از اندازه از آن‌ها دارد و پشت‌شان قرار گرفت و با این کار، آقای رئیسی از ضعف حمایت می‌کند.

رئیسی به جای اصلاح تیم اقتصادی‌ خود از آن‌ها حمایت می‌کند/ سلامت کاری و پاکدستی صرف، چاره کار نیست
کد خبر: 604751
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۲ ۰۹:۳۰:۱۲

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اوضاع نابسامان اقتصادی حاکم بر کشور گفت: در مورد اقتصاد ایران، نمی‌توانیم صرفاً بگوییم تنها مقصر دولت‌ها هستند، ولی باید بپذیریم که نقش دولت‌ها در این رابطه، بسیار پررنگ است.

به گزارش اقتصاد 24، بخش هایی از گفت و گوی طهماسبی را در ادامه می خوانید:

  • در دولت سیزدهم، تیم اقتصادی از همان ابتدا ضعیف چیده شد و متاسفانه مجموعه ناکارآمدی در راس کار قرار گرفتند و از طرفی، رییس جمهور هم به جای ترمیم و اصلاح این تیم، حمایت بیش از اندازه از آن‌ها دارد و پشت‌شان قرار گرفت و با این کار، آقای رئیسی از ضعف حمایت می‌کند.
  • اگر آقای رییس جمهور برای ترمیم و اصلاح کابینه‌اش به ویژه تیم اقتصادی، به موضوعات، واقع‌بینانه‌تر نگاه کرده بود، شاید شرایط بهتر بود، هرچند که تلاش‌هایی صورت گرفته است و شخص رییس جمهور حتماً دغدغه‌مند و دلسوز است، اما صرفاً دلسوزی کفایت نمی‌کند.
  •  یعنی باید دانست که سلامت کاری و پاک‌دستی صرفاً چاره کار نیست. با این شرایط، اگر آقای رئیسی ترمیم کابینه را قبول کند و اصلاحاتی را انجام دهد، بیشتر می‌توان به شرایط بهتر اقتصاد مملکت امیدوار بود.
  • مجلس تا الان اقداماتی هم کرده است، ولی گروهی تلاش کرده‌اند که این اقدامات به نتیجه نرسد. با این حال اگر این رویه اقتصادی ادامه داشته باشد، مجلس جانب مردم را خواهد گرفت و قطعاً به موضوعات ورود خواهد کرد. مجلس تا الان همکاری‌هایی با دولت داشته است، ولی بُعد نظارتی نمایندگان باید بیشتر شود و ان‌شاا... دولت هم باید همکاری کند تا رضایت در چهره مردم دیده شود.
  • زمینه‌های همکاری بین دولت و مجلس زیاد بوده است و انصافاً نباید این موضوع را انکار کنیم. مجلس و دولت هر دو تلاش کرده‌اند و بعضی مشکلات نتیجه یک‌سری معادلات بین‌المللی بوده است، اما بعضاً این روند، دچار افت و خیز است، ولی با تمام این اوصاف احساس می‌کنم مسیر رو به بهبودی است و امید داریم در سال جاری، خروجی‌های مثبت کار را ببینیم.
  • آقای رئیسی پیش از اینکه رییس جمهور شود و حتی زمانی که روی کار آمدند، شعارهای اقتصادی زیبایی دادند و اعلام داشتند اقتصاد را شرطی نخواهند کرد و این حوزه به سرنوشت برجام گره نخواهد خورد، اما گذشت زمان نشان می‌دهد اقتصاد ما شرطی است و همچنان هم، این اتفاقات، تاثیر به سزایی در مسیر اقتصادی کشور و معیشتی مردم دارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها