محمدرضا دماوندی کارشناس مسائل قفقاز:

ایران در زمین آذربایجان بازی نخواهد کرد

یک کارشناس مسائل قفقاز با بیان این‌که علی‌اف تصور می‌کند ایران در موقعیتی است که می‌تواند او را وادار به یک تصمیم غلط کند،‌ گفت: هر گونه اقدام عملی از سوی علی‌اف برای مسدود کردن مرزها و یا ایجاد کریدور موهومی که از آن نام می‌برند، اقدام متقابل ایران را در پیش خواهد داشت.

ایران در زمین آذربایجان بازی نخواهد کرد
کد خبر: 604530
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۶:۲۰:۲۶

سید محمدرضا دماوندی کارشناس مسائل قفقاز در تحلیلی نسبت به تحولات اخیر و تنش‌ میان آذربایجان و ارمنستان، اظهار کرد: باید در نظر داشت از یک طرف انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در پیش است و به هر حال ترکیه به‌ عنوان برادر بزرگ و در حقیقت هدایت‌کننده اصلی الهام علی‌اف در تمام اتفاقات است. 

به گزارش ایسنا، دماوندی گفت: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با مشکلات و بحران داخلی مواجه است که قطعا بر آذربایجان اثرگذار است و علی اف نسبت به بخشی از حمایت‌های آن‌ها اطمینان خاطر دارد و می‌تواند بر اساس آن حمایت‌ها واکنش‌هایی را نشان‌ دهد. 

دماوندی خاطرنشان کرد: قطعا ایران در زمینی بازی نخواهد کرد که علی‌اف بخواهد آن را طراحی کند، علاوه بر این علی‌اف را یک بازیگر اصلی نمی‌دانیم، ما خودمان طراحی خواهیم کرد و به آن شکلی که منافع ما ایجاب می‌کند، عمل می‌کنیم. 

وی ادامه داد:‌ در کنار این مسایل دولت ارمنستان باید موضع رسمی و جدی خودش را به صراحت بیان کند، در روزهای اخیر  اخبار و شایعات مختلفی به گوش می‌رسد که دولت ارمنستان به دنبال مصالحه با آذربایجان و موافقت برای ایجاد دسترسی بین خاک آذربایجان و نخجوان است.

این کارشناس مسائل قفقاز همچنین بیان کرد:‌ عدم شفافیت ارمنستان در موضع‌گیری‌های خودش نکته مغفول مانده هفته‌های اخیر است، طبیعتا جمهوری اسلامی ایران مرز خودش با ارمنستان که یک راه ارتباطی چندین هزار ساله است را محافظت می‌کند و آن را جزو خطوط قرمز می‌داند. ضمن اینکه منافع ما ایجاب می‌کند این مرز باز و مطمئن باقی بماند. 

دماوندی تاکید کرد: بنابراین هر گونه اقدام عملی از سوی علی‌اف برای مسدود کردن مرزها و یا ایجاد کریدور موهومی که از آن نام می‌برند، اقدام متقابل ایران را در پیش خواهد داشت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها