کد خبر: 603066
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۳:۴۰:۳۰
| |

نماینده تهران در مجلس:

مدیریت بحران جمعیت، بدون پول ممکن نیست؛ یک ریال بودجه نداده‌اند

لاجوردی گفت: سیاست فرزند کمتر با کار فرهنگی سنگین و مستمر شروع شد و با نرخ رو به رشد کار فرهنگی تداوم یافت و به نتیجه مطلوب آن زمان رسید، اما متأسفانه در بحث افزایش جمعیت نقش مؤلفه‌های فرهنگی آن طور که باید و شاید شناخته و ارج نهاده نشده در حالی که باید حداقل پس از یک سال از تصویب قانون، پیوست‌های فرهنگی برای خانواده‌های دارای شرایط مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تهیه می‌شد.

مدیریت بحران جمعیت، بدون پول ممکن نیست؛ یک ریال بودجه نداده‌اند
کد خبر: 603066
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۳:۴۰:۳۰

زهره سادات لاجوردی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اهمیت افزایش جمعیت و اهتمام به مؤلفه‌های مؤثر در اجرای موفق آن هنوز به خوبی درک نشده است، گفت: با اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به سر می‌بریم، از ۱۰ هزار میلیارد تومان (همت) بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هنوز هیچ بودجه‌ای و هیچ ریالی برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است.

به گزارش مهر، نماینده تهران در مجلس بیان کرد: این در حالی است که مفاد و احکام قانون جوانی جمعیت در راستای سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های کلی برنامه ششم لازم الاجرا بوده است و طبعاً مدیریت بحران جمعیت، بدون پول و تخصیص به موقع و به جای بودجه اساساً ممکن نیست.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد موانع ذهنی و فرهنگی از مهمترین موانع فرزندآوری در کشور محسوب می‌شود، اما تخصیص بودجه به دستگاه‌های فرهنگی در اولویت دولت قرار نگرفته است و این یک آسیب جدی در بخش اجرایی قانون جمعیت به شمار می‌آید.

لاجوردی متذکر شد: سیاست فرزند کمتر با کار فرهنگی سنگین و مستمر شروع شد و با نرخ رو به رشد کار فرهنگی تداوم یافت و به نتیجه مطلوب آن زمان رسید، اما متأسفانه در بحث افزایش جمعیت نقش مؤلفه‌های فرهنگی آن طور که باید و شاید شناخته و ارج نهاده نشده در حالی که باید حداقل پس از یک سال از تصویب قانون، پیوست‌های فرهنگی برای خانواده‌های دارای شرایط مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تهیه می‌شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها