کد خبر: 602408
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۰:۲۳
| |

اعتراض روزنامه کیهان به «تساهل» با رسانه‌ها: تا زمانی که روزنه باز باشد و مار رها، همچنان گزیده خواهیم شد

روزنامه کیهان نوشت: دسته‌ای از مسئولان در یک خطای شناختی تساهل با دروغ‌سازان و شایعه‌پردازان را در خوشبینانه‌‌ترین حالت مدیریت آنها و در بدبینانه‌‌ترین حالت آزادی بیان قلمداد می‌کنند. تا زمانی که روزنه باز باشد و مار هم رها، ما همچنان گزیده خواهیم شد.

اعتراض روزنامه کیهان به «تساهل» با رسانه‌ها: تا زمانی که روزنه باز باشد و مار رها، همچنان گزیده خواهیم شد
کد خبر: 602408
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۰:۲۳

روزنامه کیهان از آنچه «تساهل» با روزنامه‌ها و شایعه‌پردازان خوانده، گلایه و تاکید کرده تا زمانی که روزنه باز باشد و مار رها، همچنان گزیده خواهیم شد.

به گزارش کیهان، اصلی‌‌ترین درسی که از ٦ ماه پایانی سال ١٤٠١ گرفتیم باید این باشد: «آنچه در ذهن‌ها رخ می‌دهد به اندازه آنچه در زمین اتفاق می‌افتد مهم است و شاید مهم‌تر» نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب سه ماه پیش از آشوب‌ها به مسئولان قوه قضائیه تذکر دادند؛  هشداری که اگر به آن توجه می‌شد «شورش دروغ» در پاییز 1401 هرگز شکل نمی‌گرفت. این هشدار پیش‌تر در مرداد 1399 نیز با ادبیات دیگری بیان شده بود اما ظاهرا برخی مسئولان هنوز به جمع‌بندی در این زمینه نرسیده‌اند! 

این روزنامه در ادامه اضافه کرده است: این را می‌شود از توقیف یک روزنامه در یک روز بد و با یک استدلال بد و سپس رفع توقیف همان روزنامه با یک توجیه بدتر فهمید. این دسته از مسئولان در یک خطای شناختی تساهل با دروغ‌سازان و شایعه‌پردازان را در خوشبینانه‌‌ترین حالت مدیریت آنها و در بدبینانه‌‌ترین حالت آزادی بیان قلمداد می‌کنند. این خطا چتری حمایتی برای کارخانه‌های تولید دروغ و شبکه توزیع‌شان ایجاد کرده است که در سایه آن آزادند هر بلایی بر سر حقیقت بیاورند؛ آنها «سختی صعود به قله» را «رنج سقوط از دره» جا می‌زنند و البته جای هیچ شگفتی نیست؛ تا زمانی که روزنه باز باشد و مار هم رها، ما همچنان گزیده خواهیم شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها