کد خبر: 601793
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۰:۴۶
| |

ادعای روزنامه همشهری:

اغلب زنان ایرانی با لغو حجاب اجباری هم روسری از سر برنمی‌دارند

روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «چرا روسری‌ها برداشته نمی‌شود» نوشت: حجاب، مورد قبول اکثریت بانوان است و عموم زنان حتی با لغو الزام قانونی حجاب، تمایل به حفظ حجاب خود دارند.

اغلب زنان ایرانی با لغو حجاب اجباری هم روسری از سر برنمی‌دارند
کد خبر: 601793
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۰:۴۶

روزنامه همشهری طی یک نظرسنجی مدعی شده اغلب زنان ایران حجاب را قبول دارند و حتی با لغو الزام قانون حجاب، تمایل به حفظ آن دارند! 

به گزارش همشهری، به‌منظور بررسی دیدگاه مردم نسبت به مسئله حجاب، تصمیم گرفتیم تا پیمایشی با موضوع حجاب در کلانشهرهای کشور به انجام برسانیم. این نظرسنجی در سطح 9کلانشهر کشور یعنی اصفهان، مشهد، تبریز، رشت، اهواز، کرج، همدان، شیراز و قم به انجام رسید و نمونه انتخابی از هرکدام از این شهرها نیز براساس سهم جمعیت این شهرها از جمعیت کل کشور انتخاب شده بود. تحلیل یافته‌های فوق حاکی از این است که در کلانشهرهای کشور همچنان حجاب، مورد قبول اکثریت بانوان است و عموم زنان حتی با لغو الزام قانونی حجاب، تمایل به حفظ حجاب خود دارند. 

در ادامه این مطلب با طرح این سوال که «چرا روسری‌ها برداشته نمی‌شود» آمده است: مسئله بعدی، تفاوت بین تهران و سایر کلانشهرهای کشور است. در تهران نسبت به شهرستان‌ها تمایل بیشتری نسبت به تساهل و تسامح و همچنین آزادی پوشش در این زمینه وجود دارد. اگر مدرنیته را جریانی بدانیم که سبب تحقق و بروز فردیت و استقلال هویتی و همچنین ارائه سبک‌های زندگی جایگزین می‌شود و چنانچه بپذیریم که فضای فرهنگی و اجتماعی کشور نسبت به گذشته تغییر کرده و یا حداقل در حال تجربه تغییراتی اساسی است، لذا باید خواسته یا ناخواسته سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که سبب به حداقل رسیدن تعارض منافع شده و فراگیری حداکثری داشته باشد تا کشور دچار فرسایش سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی نشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها