خانم خزعلی فرزندت در کانادا خانه خریده؟

سند منتشرشده مورد تایید است و حمیدرضا رضازاده با دریافت وام مسکن در کانادا خانه‌ای به ارزش یک میلیون و ششصد هزار دلار خریده است.

خانم خزعلی فرزندت در کانادا خانه خریده؟
کد خبر: 601124
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۰۶:۳۵:۰۰

فکت‌یار نوشت:

سند منتشرشده مورد تایید است و حمیدرضا رضازاده با دریافت وام مسکن در کانادا خانه‌ای به ارزش 6/1 میلیون دلار خریده است. از شرایط لازم برای برخورداری از وام مسکن در کانادا، داشتن استاتوس اقامتی است، بنابراین پسر انسیه خزعلی نوعی از اقامت کانادا را دارد. البته این لزوما به معنی داشتن پاسپورت یا اقامت دائم کانادا نیست. بلکه می‌تواند مواردی همچون ویزای کار، ویزای استارت‌آپی، ویزای سرمایه‌گذاری، یا انواع دیگر ویزای مهاجرتی را در بر بگیرید.

 

 

خ

 

شرح ادعا

کاربری در توییتر سند مربوط‌ به خرید خانه توسط پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، را منتشر کرده است. کاربر دیگری ضمن تایید این توییت، مدعی شده است که از شرایط لازم برای دریافت وام خرید خانه در کانادا، داشتن استاتوس (نوعی از اقامت) است و دریافت چنین وامی با ویزای توریستی امکان‌پذیر نیست. لذا پسر ایشان حتما نوعی اقامت دارد.

فکت‌یار از طریق یکی از افراد مقیم کانادا به سامانه املاک ونکوور دسترسی پیدا کرد و اصالت سند مورد تایید است.

همچنین کاربری که این ادعا را کرده است، توییت دیگری منتشر کرده است و در آن از سایت ltsa.ca منزل حمیدرضا رضازاده پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، را استعلام کرده است. طبق این سند، این خانه در سال 2020 خریداری شده و برای خرید آن وام مسکن دریافت شده است. ارزش این خانه 6/1 میلیون دلار است.

 

 

شرط لازم دریافت وام مسکن در کانادا

براساس قوانین کانادا، از شرایط لازم برای برخورداری از وام مسکن در داشتن اقامت است، بنابراین پسر انسیه خزعلی حتما باید نوعی از اقامت را داشته باشد تا از نظر قوانین کانادا واجد شرایط دریافت وام خرید خانه باشد. لذا ایشان استاتوس اقامتی دارد، اما این به معنی نیست که لزوما پاسپورت اقامتی، گرین‌کارت یا اقامت دائم (PR) دارد، به این معناست که ویزای ایشان قطعا توریستی نیست.

 

 

انواع اقامت در کانادا

بر اساس سایت دولت کانادا چند مدل استاتوس  یا اقامت برای کانادا وجود دارد، اقامت دائم (permanent residency) و اقامت موقت (temporary residency).  

اقامت موقت می‌تواند با ویزای دانشجویی، کار، سرمایه‌گذاری و یا استارتاپی باشد. بنابراین ویزای پسر خانم خزعلی یکی از انواع ویزای ذکرشده فوق است و این گزاره که ایشان در کانادا استاتوس اقامتی دارد درست است، در غیر این صورت واجد شرایط دریافت وام نمی‌بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علیرضا ارسالی در
    پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

    اشکال نداره ایشان برای تبلیغ و تبیین انقلاب به این خانه نیاز داشته، اینقدر اشکال تراشی نکنید، اجازه بدید مسولین کارشان را انجام دهند.

  • داود ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    مملکتو تبدیل به جهنم کردید ،حتی بچه های خودتون بااون همه امکانات هم راضی به زندگی تواین خرابه نیستن

  • مرغک بی پروا ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    خوشش باشه!! به هرحال دارندگی و برازندگی!! راستی دومیلیون دلار به پول ما ایرانیها چند تومن میشه!! من صدملیون تومن خانوادگی رو هم داریم، میتونیم توکانادا خونه مثه پسر ایشون بخریم؟ بخدا صدملیون رو دوسه سال طول کشیدخانوادگی پس انداز کردیم. بلکه ماهم بااین پول یه خونه بخریم!!!!

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    برای خودشون خوبه برای مردم اخه نجسه کفارن

  • علی خنجری ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    ما که در تمام جلسات از مسولان دفاع می کنیم بچه ها کانادا خانه خریدند ما در ایران دوچرخه نداریم

  • علی خنجری ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    به دانشمندانی که شب روز در فکر ساختن سلاح برای محافظت از ایران تلاش میکنم توصیه میکنیم بادسبند جاسوسان داخلی بگیرند

  • ۰ ارسالی در
    جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    انسیه و کبرا خزعلی خوشبحالتون گویا در بیت‌المال غلت می زنید ؛ دیگه حلال و حرام سرم نمی شه ، انسیه خزعلی دست منو را بگیر جان پسرت ، مشکل فیزیکی دارم منو بفرست آلمان پیش پروفسور سمعیی ؛ ای خدا آی ای خدا

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها