کد خبر: 600354
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۸:۴۵:۴۶
| |

خطیب جمعه اصفهان: مسئولان دلار را از اقتصاد کشور «خارج» کنند

خطیب جمعه اصفهان گفت: بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد.

خطیب جمعه اصفهان: مسئولان دلار را از اقتصاد کشور «خارج» کنند
کد خبر: 600354
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۸:۴۵:۴۶

 سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: از اعمال شب نیمه شعبان غافل نشوید که یاران وپیروان امام زمان (عج) در زمان غیبت با داشتن روح زنده، انقلاب باطنی و روحی، رفع غفلت‌ها، آرامش و تلاش برای تبدیل شدن به یکی از یاران امام به قله کمال می‌رسند.

وی افزود: تلاش وتمرکز بر پیشرفت علمی و اقتدار کشور است و حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشان از پیابندی مردم بر آرمان‌هایانقلاب است نه اینکه مسؤولان گمان کنند که مردم سختی و شکایت ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: گرانی‌ها برای معیشت افراد ضعیف و متوسط سخت است و مسؤولان در این راستا برای مشکل مردم قدم بردارند تا اقتصاد ایران از دلارزدگی خارج شود.

وی با بیان اینکه خارج کردن واسطه‌های دلالی و برخورد جدی با اخلال‌گران بازار ارز و نظام اقتصادی از وظایف دولت و حکومت است، گفت: تجارت خارجی ایران نیازی به دلار ندارد و می‌توان تهاتر کرد و یا پول همان کشور همسایه را برای تجارت دریافت کرد.

مهدوی ادامه داد: بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال تثبیت استثمار و سرقت اموال مردم را دارد، گفت: آنها باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده و با عزم و اراده جدی به دنبال زمینه‌سازی ظهور است و به هیچ نحوی تسلط استکبار جهانی و کدخدایی آن را نمی‌پذیرند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز میلاد علی اکبر (س) و روز جوان، به جوانان توصیه کرد: با تاسی و پیروی از علی اکبر (س) سعی کنند در مقابل امام زمان آبرومند بوده و ایمان خود را قوی کنند، اخلاق خوب داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. اکنون ایمان افراد متوسط است که برای مسیر زندگی متعارف کافی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها