کد خبر: 599367
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۶:۴۰:۵۰
| |

اعتراض یک روزنامه به پلمب کسب‌وکارها بابت «بی‌حجابی»؛ گویی لباس زنان مهم‌تر از معاش مردم است

روزنامه هم میهن نوشت: گویی موضوع لباس زنان مهم‌تر از معاش و وضعیت اقتصادی مردم است.

اعتراض یک روزنامه به پلمب کسب‌وکارها بابت «بی‌حجابی»؛ گویی لباس زنان مهم‌تر از معاش مردم است
کد خبر: 599367
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۶:۴۰:۵۰

روزنامه هم میهن نسبت به پلمب کسب‌وکارها به دلیل «بی‌حجابی» اعتراض کرده و با انتقاد از اینکه «لباس زنان از معاش مردم مهم‌تر شده» هشدار داده این اتفاق می‌تواند عواقب نامطلوبی برجای بگذارد.

به گزارش هم میهن، در شرایطی که مردم خسته از شرایط نامطلوب زندگی، بخشی از مطالبات خود در حوزه‌های ‌اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با صدای بلند در خیابان‌ها فریاد زده‌اند،‌ پلمب‌ کسب و کارها به دلیل مسئله پوشش که اتفاقا یکی از چالش‌های جدی میان بخشی از جامعه و برخی گروه‌های تندرو در بدنه ساختار سیاسی محسوب می‌شود، محل تامل و نیازمند نگاهی دوباره است.

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: گویی موضوع لباس زنان مهم‌تر از معاش و وضعیت اقتصادی مردم است. شاید هم شیوه‌ای باشد برای روبه‌روی هم قرار دادن مردم در راستای اجبار به حفظ پوشش در میان زنان. رفتاری که می‌تواند از هر دو بُعد عواقب نامطلوب و ترسناکی برجای گذاشته و اتفاقا به‌دلیل تنفر ذاتی انسان از اجبار و زورگویی در خصوص آنچه مورد وفاق وجدان جمعی نیست واکنش‌های منفی‌تری نسبت به مسائل فرهنگی حوزه لباس و پوشش مورد نظر گروه‌های تندرو برانگیخته شود. این واکنش‌ها می‌تواند با همدلی بیشتر نسبت به زنانی که می‌خواهند پوشش مناسب مدنظر خود را داشته باشند خود را نشان دهند ولو به قیمت به‌خطر افتادن کسب و کار‌ها.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها