کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران:

سپاه پاک و از دل مردم است؛ امروز همه از سپاه حساب می‌برند

وزارت‌خارجه برخورد عزتمندانه‌ای در خور کار وقیحانه آلمان به عمل بیاورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز مشاهده می‌کنید هرجا بخواهیم دشمن خودمان را از بین ببریم چه عین الاسد چه جاهای دیگر ایران در جایگاه مقتدر قرار گرفته‌است و همه از سپاه حساب می‌برند.

 سپاه پاک و از دل مردم است؛ امروز همه از سپاه حساب می‌برند
کد خبر: 598961
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۲:۴۷:۱۶

سید کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: یکی از برکات تقوا گشایش و سهولت زندگی است و برکت بالاترش آسان شدن بندگی خدا است. کسی که دست بده و گره گشا داشته باشد و این سخاوت و کرامت با تقوا همراه باشد و مال حلال دربیاورد و از مال حلال در راه خدا بدهد و رعایت تقوا را در راه خدا داشته باشد، بهشت بر او آسان است.

به گزارش ایلنا، خطیب این‌هفته نماز جمعه تهران ضمن تبریک میلاد حضرت اباعبدالله الحسین عنوان کرد: امام حسین علیه السلام قرآن ناطق و خود ذکر است و هم نفس مطمئنه است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم امام حسینی زندگی کنیم خداوند را از یاد نبریم. از پرونده‌سازی، شایعه سازی ، قطع رحم‌ها و غیره دوری کنیم چرا که همه بدبختی‌ها از خدا دوری‌ها است.

صدیقی خاطر نشان کرد :مسئله بعدی سیره امام حسین عشق به شهادت است. در زمان دفاع مقدس شهدای ما چه فتنه‌ها را خاموش نکردند.

وی اظهار داشت: امام حسین روز عاشورا به بالین شهدا که می‌رفت می‌گفت خداوند شهدا را دوست دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از زرق و برق دنیا خودمان را بکنیم. از گناه دوری کنیم گناه زشتی و پلیدی است.

وی گفت: امروز روز پاسدار است، سپاه از روز اول از دل مردم بیرون آمد. سپاه پاک و از دل مردم است.

صدیقی عنوان کرد: این تشکل نظامی با مبنای دینی پرچم‌دارش با امر خداوند پرچم را به دست گرفته است و تمرکز قدرت معنوی در وجود او به همه می‌رسد. کار نظام دینی نجات بشر است و فرق‌شان با دولت‌های سکولاری و مادی و دنیوی این است که وعده دنیا به مردم‌شان می‌دهند در صورتی که اسلام برای همه نیازهای بشری پاسخ دارد.

وی ادامه داد: اسلام می‌رود و می‌رود و نمی‌شود گفت هزاران سال ادامه دارد، بلکه پیامبران برای این آمدند که زندگی مردم بوی خدا داشته باشد و زندگی بشریت همراه با قداست باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: قدرت‌های بزرگ از ابتدا نمی‌خواستند چنین نظامی به وجود بیاید اما با راهنمایی امام خمینی و مقام معظم رهبری از این شرایط عبور کردیم اما بعد از ۸ سال دفاع مقدس را به راه انداختند. بعد از آن هم ناتو فرهنگی را در سال‌های ۷۸ و ۸۸ به وجود آوردند و معتقد بودند بدون جنگ به مقاصد خودشان می‌رسند اما به فضل الهی دیدید با رهبری تمام تارهای عنکبوتی دشمنان را با یک سخنرانی،  افشاگری و روشنگری از بین بردند و دل‌ها را قرص و محکم کردند و دیدید در این جنگ فرهنگی که مخصوصا هویت انسانی را به یک هویت حیوانی و غربی تبدیل کردند، شکست خوردند.

وی ادامه داد: در تمام این میدان‌های جنگ تمام جبهه کفر با جبهه نظام اسلام درگیری داشت و این جنگ نقش سپاه بی بدیل است.

صدیقی بیان کرد: حسن تهرانی مقدم سپاهی بعداز جنگ ۸ساله گفت ما موشک نداریم و باید توانمند شویم که وقتی موفق می‌شود و به رهبری تبریک می‌گوید رهبر معظم انقلاب می‌گویند ما به این اکتفا نمی‌کنیم و از شما موشک نقطه زن می‌خواهیم و امروز مشاهده می‌کنید هرجا بخواهیم دشمن خودمان را از بین ببریم چه عین الاسد چه جاهای دیگر ایران در جایگاه مقتدر قرار گرفته‌است و همه از سپاه حساب می‌برند.

وی ادامه داد: در مسئله هسته‌ای سهم شهید فخری زاده که از سپاه بودند و قدم به قدم ریزش باران سپاه پاسداران را مشاهده می‌کنید. امام هم به دست و بازوی این‌ها بوسه می‌زد و به آن افتخار می‌کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: بلاهای طبیعی امتحان الهی است اما درخشش سپاهیان ما که هم در خوی به امداد زلزله زدگان رسیدند و توانستند آرامش برقرار کنند و حضور رئیس جمهور جهادی ما با یک وسیله ساده بدون خبر قبلی برگ‌ زرینی به نظام جمهوری اضافه کرد و همچنین امداد رسانی آنان به زلزله زدگان ترکیه نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: سرکرده یک گروه خونخوار جنایت کار با دست خونین و قصاوت قلبی  که نشان دادند در شیراز عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند و در چندین عملیات تروریستی حضور داشتند در دادگاه علنی با وکیل لازم محکوم به اعدام شد، ولی دولت آلمان و رسانه‌های ضد بشریت این مسئله را خواستند به چالش بکشند و وقاحت دولت آلمان که کاردان ایران را احضار و تعدادی از دیپلمات‌های ما را اخراج کرد را مشاهده کردیم از وزارت‌خارجه انتظار می‌رود برخورد عزتمندانه‌ای در خور کار وقیحانه آلمان به عمل بیاورند.

صدیقی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دنیا می‌خواست امسال ۲۲ بهمنی به وجود نیاید اما امسال از همه سال‌ها باشکوه‌تر بود و مردم با وجود شرایط بد اقتصادی به میدان آمدند و اعلام کردند تا ظهور در این مسیر ثابت قدم خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها